پیام تبریک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز

بوشهر ( پانا ) مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پیامی فرا رسیدن عید باستانی نوروز را تبریک گفت.

کد مطلب: ۸۰۸۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز

در متن پیام حمیده ماحوزی آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال
سرزمین ایران یکی از گهواره های تاریخ و تمدن بشری محسوب می شود که همیشه صحنه ساز دلاوری٬ مردانگی٬ تمدن٬ فرهنگ و پیشرفت بوده است. اگر بر اوستا٬ ودها٬ تورات٬ خداینامه٬ تاریخ مسعودی٬ طبری و دیگر کتب اسلامی و دینی ایرانی نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که همگی تاریخ و تمدن را از ایران زمین آغاز کرده اند .
بار دیگـر نوروز ایرانـی از راه رسید تا غبار کهنگـی و ماندگـی را از چهـره طبیعت و از دلهای ما بزداید و شکوفه لبخند و نهال امید را در قلبمان بارور سازد و ترانه مرغان به بزم رفته در اوج آسمان آبــی، غنچه های به ناز آرمیده درپرنیان سبـز نوبرگها را بیدار کند.
بهار این ودیعه الهی با کوله باری از سرسبزی، طراوت و شادابی است که مردمان ایران زمین این رویش و شکوفایی را به نام نوروز گرامی می دارند. نوروز با نسیم جان نواز بهاری، دست عنایت خدایی است که دیگر بار دل و جان ما را به فردایی روشن نوید می دهد و سال کهنه با یادگارانی از تلاش های ما به گذشته می پیوندد.
اینجانب سال نو را خدمت همه مردم ایران زمین، اهالی فرهنگ و هنر، همکاران و خصوصا مردم خونگرم استان بوشهر تبریک عرض نموده و از آستان حضرت احدیت مزید توفیقات برای خدمتی سرشار از شور و نشاط و مملو از توکل الهی در جهت رشد و شکوفایی فرهنگ ایران کهنسال و استان را مسألت می نمایم.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر

۲۹ اسفند ۱۳۹۶

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار