در مراسم روز بزرگداشت شهید عراق

فواد معصوم : شهید حکیم، زندگی خود را وقف دفاع از دموکراسی در عراق کرد

تهران ( پانا) - رئیس جمهوری عراق الگوبرداری از عقلانیت را امروز بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت دانست و گفت نه تنها به سبب وجود خطرهای بزرگی که عراق را احاطه کرده است، بلکه شرایط کنونی، خواسته ها و نیازهای مردم نیز مد نظر است که از جمله آن می توان به ایجاد فضای مناسب برای بازگرداندن آوارگان، پیروزی در انتخابات پیش رو و در پی آن خدمت رسانی، تحقق منافع جامعه و حل و فصل تمامی اختلافات بر اساس قانون اساسی را نام برد.

کد مطلب: ۸۰۷۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد

فواد معصوم طی سخنانی که امروز شنبه در مراسم روز بزرگداشت شهید عراق که در دفتر سید عمار حکیم رئیس تحالف ملی شیعه برگزار شد، عقلانیت شهید محراب و الگوبرداری از آن در تبیین ماهیت تروریسم بر ضد عراق را مهم دانست و به عدم مسئولیت پذیری در برابر جنایت های تروریسم و نیز متوقف کردن تلاش ها برای ایجاد وحدت ملی اشاره کرد.

وی افزود: ما به عنوان مردم عراق باید همواره این نکته را در نظر داشته باشیم، به خصوص که اکنون ملت ما از پیروزی های به دست آمده در برابر داعش و بقایای آن، با برگزاری انتخابات دموکراتیک و جدید، پشتیبانی می کند.

رئیس جمهور عراق خاطرنشان کرد: عراقی ها امیدوارند رهبران فعلی و رقبای انتخاباتی آنان، آمال و آرزوهایشان مبنی بر برگزاری انتخابات آزاد و عدالت محور را برآورده سازند تا هدف ساختن یک عراق دموکرات محقق شود که در آن همه فرزندان این کشور، از تمام اقشار و گروه ها بتوانند از حقوق مدنی، آزادی مشروط، عزت نفس و برابری برخوردار باشند.

معصوم ادامه داد: هیچ چیز با از دست دادن یک رهبر بزرگ سیاسی و ملی برابری نمی کند. رهبری که در اوج مبارزات خود، در خدمت مردم و میهن خویش است. به ویژه اگر این شخص، شهید محراب آیت الله العظمی سید محمد باقر حکیم باشد، این فقدان و این خسارت بزرگ تر خواهد بود.

رئیس جمهور عراق با بیان اینکه شهید محراب کسی بود که زندگی خویش را وقف تحقق آن اهداف شرافتمندانه کرد، اظهار داشت: رویکرد و مبارزات وی، همچون راهی روشن در دفاع از تمام مردم عراق، به دور از تبعیض و تمییز است. همین ویژگی بود که او را به عنوان یک شهید بارز در راه دفاع از دموکراسی عراق مطرح کرد.

وی افزود: شهید جاودان محراب، رهبر و پیشرو بود و در کنار جمعی از نخبگان و بزرگان برای تحکیم وحدت عراقی ها در مبارزه ملی علیه استبداد و ظلم و تحقق آرمان آنان مبنی بر ایجاد دولتی که نمایانگر اراده ملت خود است، نقشی استثنایی و بارز را ایفا کرد.

معصوم با اشاره به رنج های ناشی از وحشی گری و جنایت های داعش علیه مردم عراق در طول سال های گذشته گفت: باید عقلانیت شهید محراب در بیان ماهیت تروریسم را برای تمام مردم خود یادآور شویم.

رئیس جمهور عراق تاکید کرد: آیت الله حکیم از ابتدا ماهیت مجرمانه بقایای ارگان های سرکوبگر را به تصویر کشید و ضرورت مسئولیت پذیری همه نهادها، اقشار و قبایل در برابر جنایت های تروریسم و نیز متوقف نکردن تلاش ها برای ایجاد وحدت ملی را مهم دانست.

وی با ذکر این نکته که شهید محراب در این مسیر، اصول و مبادی دین راستین اسلام و همچنین احساس مسئولیت پذیری بالا در برابر حقوق بشر را در نظر داشت، خاطرنشان کرد: حقوقی که تمام ادیان آسمانی از آن سخن به میان آورده اند.

معصوم خاطرنشان کرد: الگوبرداری از این عقلانیت امروز بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد، اما نه تنها به سبب وجود خطرهای بزرگی که عراق را احاطه کرده است، بلکه شرایط کنونی، خواسته ها و نیازهای مردم نیز مد نظر است که از جمله آن می توان به ایجاد فضای مناسب برای بازگرداندن آوارگان، پیروزی در انتخابات پیش رو و در پی آن خدمت رسانی، تحقق منافع جامعه و حل و فصل تمامی اختلافات بر اساس قانون اساسی را نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار