رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی خبرداد؛

برگزاری انتخابات مرحله استانی شوراهای دانش آموزی و نهمین دوره مجلس دانش آموزی

تبریز(پانا) -رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی گفت: انتخابات مرحله استانی شوراهای دانش آموزی و نهمین دوره مجلس دانش آموزی سالتحصیلی 98 -1396 روزهای 23 و24 اسفند ماه در محل اردوگاه الغدیر تبریزبا شرکت دانش آموزانی از 39 ناحیه و منطقه استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۰۶۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات مرحله استانی شوراهای دانش آموزی و نهمین دوره مجلس دانش آموزی

صمد علیزاده درجلسه هماهنگی کمیته انتخابات مرحله استانی شوراهای دانش آموزی و نهمین دوره مجلس دانش آموزی سالتحصیلی 98 -1396 که در محل سالن جلسه سازمان دانش آموزی استان برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: در بحث سند تحول بنیادین رهبرعزیزمان تاکید کردند که باید آموزشها از کالبد رسمی درآید و عملی شود و مصداق بارز این موضوع همان مجلس دانش آموزی است که زبان گویای دانش آموزان می باشد.

وی ادامه داد: دغدغه های دانش آموزان باید همان دغدغه های عمومی دانش آموزان باشد . دانش آموزان باید مطالبه گر باشند ولی مطالبه آنان منطقی باشد.در این مسیروظیفه ما آگاهی دادن، ایجاد خط فکردر مسیر صحیح وهدایت آنهاست.

معاون سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی در ادامه این جلسه با اشاره به برگزاری مراحل اول و دوم انتخابات در مدارس و نواحی و مناطق افزود: برای اولین بار مجمع عمومی شوراهای دانش آموزی تشکیل می شود.

وی گفت: امسال از مناطق 3 نفر به مجمع عمومی شوراهای دانش آموزی راه یافته اند به جز شهرهای بناب ، سراب و مرند که 4 نفر و نواحی پنج گانه که از هر ناحیه 5 نفر حضور خواهند داشت و درمجموع 135 دانش آموز دختر و 135 دانش آموز پسر در مجمع عمومی شوراهای دانش آموزی استان حضور خواهند داشت.

محمد تقی نسب افزود: در پایان این رقابتها 3 نفر به ترتیب بیشترین آرا به عنوان رئیس، نائب رئیس و منشی و6 نفر به عنوان عضو هیئت رئیسه شوراهای دانش آموزی انتخاب می شوند.

وی خاطر نشان کرد:همزمان با این انتخابات 3 نفر دختر و 3 نفر پسر که از پایه های نهم و دهم هستند و شرایط لازم را دارا می باشند به مجلس دانش آموزی کشور راه می یابند.

شایان ذکراست، انتخابات هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی در سال آینده با شرکت 150 نفر دانش آموز از کل کشور برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار