مروری بر سینمای ایران در مرداد ۹۶

فیلمسازان ایرانی در جمع بهترین‌های سینمای قرن 21 قرار گرفتند

تهران (پانا) - –برگزاری جشن سینمایی حافظ با پیشتازی «لانتوری»، آغاز فیلمبرداری تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی و حضور چند  فیلمساز ایرانی در لیست بهترین‌های سینمای قرن 21 در سایت متاکریتیک اخبار مهم سینمای ایران در مردادماه 96 است.

کد مطلب: ۸۰۶۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
فیلمسازان ایرانی در جمع بهترین‌های سینمای قرن 21 قرار گرفتند

«رخشان بنی‌اعتماد» کارگردان کشورمان به عنوان یکی از هفت داور بخش افق‌های هفتادوچهارمین جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد و فیلم سینمایی «ناپدید شدن» به کارگردانی علی عسگری که در سکوت خبری ساخته شده بود به بخش افق‌های هفتاد‌و‌چهارمین دوره این جشنواره راه پیدا کرد.

با در نظر گرفتن آرای منتقدان به فیلم‌های سینمایی در وبگاه معتبر متاکریتیک سه کارگردان ایرانی اصغر فرهادی، زنده یاد عباس کیارستمی و جعفر پناهی در لیست بهترین‌های قرن 21 قرار گرفتند.

«لانتوری» با چهار جایزه پیشتاز جوایز هفدهمین جشن حافظ شد. نشان عباس کیارستمی، بهترین دستاورد فنی، بهترین موسیقی متن و بهترین بازیگر مرد جوایز فیلم رضا درمیشیان از جشن حافظ بودند.

در یازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت‌الله تعدادی از جوایز اصلی از جمله جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول زن را به خود اختصاص داد.

در مردادماه فیلم «همه می‌دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی در اسپانیا جلوی دوربین رفت. پنه لوپه کروز که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته درباره همکاری با فرهادی گفته بود: اصغر فرهادی نابغه است. آخر هفته‌ها صبرم تمام می‌شود و دوست دارم دوشنبه بشود و سرصحنه فیلم او بروم. از فرهادی خیلی چیزها می‌شود آموخت. او به خوبی سکانس را به حقیقت تبدیل می‌کند. خاویر باردم هم درباره همکاری با فرهادی گفته بود: برای یک بازیگر همکاری با اصغر فرهادی دیوانه‌کننده است و من اصلا انتظار نداشتم او با من تماس بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار