رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور: حذف آزمون‌های مدارس خاص تصمیمی عاقلانه، علمی و قابل دفاع است

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گردهمایی معاونان تربیت بدنی آموزش و پروش استان‌های سراسر کشور در تبریز حذف آزمون‌های مدارس خاص را تصمیمی عاقلانه، علمی و قابل دفاع دانست.

کد مطلب: ۸۰۶۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور: حذف آزمون‌های مدارس خاص تصمیمی عاقلانه، علمی و قابل دفاع است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، مجید قدمی با اشاره به اهمیت بحث مداخله در آموزش و پرورش استثنایی گفت: ما کودک ناشنوا را شناسایی کرده و سعی می‌کنیم در صف کاشت حلزون بگذاریم با این که وظیفه ما فقط آموزش و پرورش است ولی با توجه به نیاز این بچه ها و بر اساس تشخیص در برخی مسایل نیز مداخله می‌کنیم.

وی افزود: هزینه کاشت که 6 میلیلون تومان است را طی قراردادی که با وزرات بهداشت منعقد کرده‌ایم آموزش و پرورش استثنایی می‌پردازد و فقط از والدین می‌خواهیم هرچه سریعتر برای کاشت اقدام کنند و در طی 2 سال 300 دانش آموز این چنینی را برای کاشت معرفی کردیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به تصمیم قاطع وزیر آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون‌های مدارس خاص در دوره ابتدایی بیان کرد: بعد از دوره رنسانس و تحول در مشاغل و روان شناسی و تولید ابزارهای جدید جداسازی انسان‌های نابغه از دیگر افراد شروع شد ولی در دوره پست مدرنیته و از 35 سال پیش نگاه متفاوتی شکل گرفته و این نگاه به ارزش‌های ما نیز نزدیک است.

قدمی با رد نگاه جداسازی دانش‌آموزان تیزهوش با دانش‌آموزان عادی تصریح کرد: ما می‌خواهیم افرادی تربیت کنیم که در همین جامعه با هم و در کنار هم زندگی کنند مگر این که افراد نابغه در شهر و جامعه دیگری متفاوت از جامعه افراد عادی زندگی کنند؟

وی اضافه کرد: این افراد که با عنوان تیزهوشان از سایر افراد جدا میشوند چون در دل جامعه زندگی نمیکنند فردا به عنوان مدیران کشور نمی‌توانند درد جامعه را بفهمند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: باید سعی کنیم دانش‌آموزان در کنار هم آموزش یابند و نیازهای افراد تیزهوشان را قالب المپیادها و مسابقات باید جواب دهیم.

قدمی اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان معتقدند که این اقدام آموزش و پرورش برای حذف آزمون‌های ورودی مدارس خاص در دوره ابتدایی را باید سال‌ها پیش انجام می‌داد و کسانی که ادعا می‌کنند این اقدام آموزش و پرورش مربوط به دوره ساسانی است توصیه می‌کنم که بیشتر مطالعه کنند و کسانی که تخصص لازم را ندارند لطفا موضوع را سیاسی نکنند چرا که این تصمیم عاقلانه، علمی و قابل دفاع است.

وی تصریح کرد: گزینش دانش‌آموزان تیزهوش 2 تا 3 سال طول می‌کشد و در این مدت باید پیشرفت تحصیلی و برخی موارد رصد شود تا بگوییم فرد واقعا تیزهوش است و البته نباد این افراد از دیگران جدا شود و در برخی کشورها دانش‌آموزان تیزهوش دستیار معلم هستند.

قدمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 9 هزار نفر سال گذشته در آزمون جهش پایه تحصیلی شرکت کردند و 4 هزار و 500 نفر در این آزمون موفق شدند و یک نفر از اول ابتدایی به اول متوسطه جهش کرد که دارای بهره هوشی 160 بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار