پیکر ۱۰ نفر از سرنشینان هواپیمای ترکیه پیدا شد

مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی خبر داد: انتقال اجساد قربانیان هواپیمای ترکیه‌ای به پزشکی قانونی

تهران (پانا) -مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی از انتقال اجساد قربانیان هواپیمای ترکیه‌ای به پزشکی قانونی خبر داد .

کد مطلب: ۸۰۶۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی خبر داد: انتقال اجساد قربانیان هواپیمای ترکیه‌ای به پزشکی قانونی

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در چهارمحال و بختیاری گفت: هواپیمای ترکیه‌ای که از شارجه به سمت استانبول در حال پرواز بود، در منطقه کوهستانی دورک اناری استان چهارمحال سقوط کرده است و براساس اعلام اولیه، بین ۱۱ تا ۲۰ سرنشین داشته است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام 8 تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری به منطقه احتمالی وقوع حادثه گفت: به دلیل بارش شدید باران و برف و صعب العبور بودن ارتفاعات، امدادگران برای رسیدن به محل سقوط حدود 4 ساعت باید پیاده روی کنند.

به گفته وی، پیکر ده نفر از سرنشینان سقوط هواپیمای ترکیه‌ای پیدا شده و جست و جو برای یافتن نفر آخر ادامه دارد و تا ساعتی دیگر به همراه نیروهای تخصصی هلال احمر عملیات انتقال اجساد را شروع کرده و تحویل پزشکی قانونی می دهند.

سلیمی افزود: دو گروه از ترکیه تا ساعتی دیگر وارد شهرکرد می‌شوند که یکی خانواده قربانیان برای تحویل اجساد و دیگری یک تیم از سازمان هواپیمایی کشور ترکیه برای بررسی سانحه است.

مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی دکتر مهرداد علی بخشی گفت: با کشف آخرین جسد از 11 جان باخته هواپیمای ترکیه‌ای که عصر دیروز در حوالی شهر کرد سقوط کرد، تمامی این اجساد به پزشکی قانونی شهرستان شهر کرد منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی مراحل مربوط به تشخیص هویت و شناسایی این افراد برابر پروتکل‌های موجود انجام خواهد شد،‌ گفت: معاینه اجساد، بررسی مشخصات، هم پیمایی و سایر آزمایش‌های تخصصی بر روی این اجساد انجام خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا نیازی به اخذ نمونه ژنتیکی از خانواده این قربانیان وجود دارد یا خیر؟ گفت: با توجه به اینکه تعدادی از افراد خانواده‌های قربانیان این حادثه به فرودگاه شهر کرد رفته‌اند در صورت نیاز نمونه گیری از آنها انجام خواهد شد. اما در حال حاضر نمی‌توان به شکل قطعی اعلام کرد که آیا نیازی به اخذ نمونه ژنتیکی وجود دارد یا خیر؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار