معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری خبر داد

نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشو ر از سال آینده بین‌المللی برگزار می‌شود

اسلامشهر (پانا)-معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری و استاندار تهران در حاشیه برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشو ر در گفت‌وگو با پانا شهرستانهای تهران دیدگاه های خود را بیان کردند.

کد مطلب: ۸۰۵۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشو ر از سال آینده بین‌المللی برگزار می‌شود

ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهوری با ابراز رضایت از برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییانو عشایر کشور اظهار کرد:وظیفه ما مسئولان کشور تبدیل استعدادهای بالقوه افراد در روستاها به بالفعل شدن است تا کشور ما در راستای توسعه اقتصادی پیشرفت همه‌جانبه قرار گیرد. همجنین استقلال اقتصادی کشور تضمین‌کننده استقلال سیاسی است.

وی در ادامه افزود: ما باید از پتانسیل‌های مردمی با برنامه‌ریزی دقیق استفاده کنیم و روستاهای کشورمان را با برخورداری از تولیدات متنوع فرهنگی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و دامداری فعال کنیم که این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی تولیدات مذکور است.

رضوی تاکید کرد: صادرات کالاهای روستاییان و عشایر برای کشورمان ارزآوری در برخواهد داشت و از سال آینده با تشویق‌های گوناگون جهت تولید و صادرات کالاهای روستایی، این نمایشگاه را نیز به صورت بین‌المللی برگزار خواهیم کرد.

اختصاص نیم میلیارد دلار به توسعه روستاها

محمدحسین مقیمی، استاندار تهران نیز از پیشرفت خوب نمایشگاه در سومین سال برگزاری آن گفت و بیان کرد: ما در اوایل انقلاب اسلامی بیشتر به مردم روستاها خدمت‌رسانی داشتیم و اکنون روستاییان و عشایر کشور ما می‌توانند تولیدات خود را صادر کنند.

مقیمی تصریح کرد:در بودجه سال آینده کشور نیم میلیارد دلار به توسعه روستاها اختصاص یافت و جوانان روستایی ما می‌توانند با اعتماد به نفس و علاقه با استفاده از منابع بانکی به صادرات کالاهای روستایی بپردازند.

استاندار تهران خاطر نشان کرد:مسئله مهمی که نباید فراموش کرد این است ما فرهگ خاص روستا را تقویت کیم و چهره به چهره و سینه به سینه به نسل‌های آینده انتقال دهیم .

وی به حضور فعال کانونهای فرهنگی و هنری مساجددر روستاها نیز پرداخت و اظهار داشت: این تشکیلات سازمان‌یافته در کنار فعالیت‌های اقتصادی روستا می‌تواند از آسیب های اجتماعی پیشگیری نماید.

سومین نمایشگاه توانمندیهای روستاییان و عشایر کشوربا رویکرد اقتصاد مقاومتی از پانزدهم لغایت هجدهم اسفند 96در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار