قدرت الله نظری

دستورالعمل تربیت همان قرآن کریم است

مراسم متمرکز گرامیداشت هفته تربیت اسلامی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در سالن اداره ارشاد اسلامی آق قلا برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۰۴۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
دستورالعمل تربیت همان قرآن کریم است

به گزارش پانا از استان گلستان،همایش متمرکز گرامیداشت هفته امور تربیتی با حضور سید علی حسینی معاون پرورشی آموزش و پرورش گلستان ، قدرت اله نظری مدیر آموزش و پرورش آق قلا و جمعی از مسئولین شهرستانی ، معاونین پرورشی و تربیت بدنی و مربیان پرورشی و تربیت بدنی مدارس در سالن اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار گردید.

نظری ضمن خیر مقدم به مدعوین و تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت اسلامی، سخنانش را با اهمیت نقش مربی، مربیگری و تربیت از منظر قرآن آغاز نمود و اظهار داشت:در قرآن کریم حدود 970 بار از کلمه "رب "یاد شده که به این معنی می باشد ( بزرگترین مربی جهان خلقت و آفرینش: خداوند ،پیامبران ، ائمه هدی و امام راحل که خود بزرگ مربی قرن معاصر است، می باشند)

مدیر آموزش و پرورش در ادامه یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و بخشی از جملات شهید رجایی پیرامون مربی گری (آموزش و پرورش یک نهاد انقلابی است/ انتقال ارمان های انقلاب ،امام انقلاب ،محتوی و ماهیت انقلاب باعث می شود نسل نو و آینده بار انقلاب را به دوش بگیرد / تک تک ما مربی که باشیم چون مولود انقلاب هستیم باید حرکت و بار انقلاب را به دوش بگیریم ) را بیان نمود.

وی همچنین یادآور شد تربیت از ریشه رب به معنی (تن دادن به ربوبیت خداوند و تن زدن از غیر خدا) گرفته شده است. مدیر آموزش و پرورش آق قلا در پایان با بیان اینکه کار مربیگری و تربیتی ،بخشنامه ای و دستورالعملی نیست عنوان کرد:دستورالعمل تربیت همان قرآن کریم است و همچنین به نقش تربیت فرزندان اشاره داشت و تصریح کرد:تربیت فرزندان بخش مهمی از زندگی است که بارها در سوره های مختلف قرآن مانند نوح،ابراهیم،یوسف،یعقوب و به ویژه لقمان ازآن یاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار