معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهرخبر داد:

کمبود دانشجو در رشته های تحصیلی علوم زمین

اسلامشهر (پانا)-نخستین نشست تخصصی ارائه راهکارهای بهبود شرایط رشته‌های علوم زمین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۴۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
کمبود دانشجو در رشته های تحصیلی علوم زمین

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران ، معصومه سهرابی ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در ابتدای این نشست با اشاره به وضعیت نگران کننده رشته های علوم زمین در کشور و توصیف شرایط بحرانی این رشته در دانشگاه ها بر تداوم نشست های چنینی در راستای همفکری بیشتر و دستیابی به راهکارهای اجرایی مطلوب در رفع چالش های موجود و نیز مشکلات پیش روی سایر رشته های علوم پایه تأکید کرد .

در ادامه ،عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامشهر به مشکلات پیش روی اساتید رشته زمین شناسی، به دلیل کمبود دانشجو در این رشته تحصیلی اشاره کرد و خواستار برنامه ریزی صحیح دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در ایجاد توازن در فارغ التحصیلی دانشجویان این رشته با جذب ایشان در صنعت با توجه به مهارت و گرایش تحصیلی آنان شد .

ناصر عبادتی بر شناخت صحیح نیازهای جامعه در کنار تربیت مطلوب متخصصان کارآمد تاکید و خواستار بازبینی روند حاضر و توجه بیش از پیش بدین مهم شد .

شایان ذکر است ، این نشست با ارائه راهکارهای پیشنهادی همراه بودکه مهم ترین آن ها عبارتند:لزوم توجه کافی به درس زمین شناسی به عنوان یک درس مهم و کاربردی در نظام آموزش و پرورش، ایجاد رشته های میان رشته ای در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای تقویت رشته های علوم زمین و ارائه تسهیلات، امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی به دانشجویان و پژوهشگران رشته های علوم زمین.

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار