کودکان و نوجوانان، بیشترین قربانی حوادث چهارشنبه آخر سال

رئیس پلیس پیشگیری مازندران بیشترین آمار قربانیان حوادث چهار شنبه آخر سال را نوجوانان و کودکان عنوان کرد و بر هوشیاری هرچه بیشتر خانواده ها در این زمینه تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۰۴۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
کودکان و نوجوانان، بیشترین قربانی حوادث چهارشنبه آخر سال

به گزارش پانا-مازندران، سرهنگ ولی‌الله گنجیان‌مقدم با اشاره به خطرات ناشی از استفاده از مواد آتش زا و خطر آفرین، گفت : ترقه و دیگرموادمحترقه که نوعاً به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرند، می توانند در اثر جابه جایی، حمل و نقل، حرارت، ارتعاشات صوتی و حتی ضربه منفجر شده وصدمات جبران ناپذیری را متحمل افراد کنند.

رئیس پلیس پیشگری فرماندهی انتظامی استان مازندران، با اشاره به این که بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال کودکان و نوجوانان هستند، گفت: متاسفانه هرساله در روزهای منتهی به آغاز سال نو، روزهایی سخت و دلهره آور برای بعضی از خانواده ها رقم می خورد که یاد آرور حوادث تلخ و ناگواری برای آنان بوده است.

سرهنگ گنجیان تصریح کرد: پرتاب ترقه و نارنجک‌های دست‌ساز، به ویژه از روی بام‌ها می‌تواند خسارات فراوانی به خودروهای در حال عبور وارد و حتی منجر به مرگ عابران شود.

او درادامه اظهار داشت: در برخورد مراسم چهارشنبه آخر سال که امروزه به صورت یک ناهنجاری اجتماعی در جامعه نمود پیدا کرده است، پلیس علیرغم اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی، اقدامات گسترده‌ای را با اجرای طرح‌های انتظامی و عملیاتی در دستور کار خود قرار داده است.

گنجیان مقدم با اشاره به این که پلیس با هرگونه هنجارشکنی ها و ایجاد مزاحمت برای مردم در چهارشنبه آخر سال برابر قانون برخورد خواهد کرد، گفت: از شهروندان انتظاار داریم همواره پلیس را درکنارخود ببینند و به هیجانی که حسرت در کمین آن است، نزدیک نشوند و وحشت دیگران را دستمایه ی شادی خود قرار نداده و نگذارند خاطره ای اندوه بار از بهار برایشان تداعی شود.

رئیس پلیس پیشگری فرماندهی انتظامی استان مازندران از شهروندان خواست که به محض مشاهده و یا اطلاع از عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه مراتب را در سریعترین زمان ممکن به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار