ظریف، لاوروف و چاووش اوغلو 25 اسفند در آستانه درباره سوریه گفت‌و‌گو می‌کنند

تهران (پانا) - وزارت امور خارجه قزاقستان از برگزاری نشست وزرای امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه در تاریخ 25 اسفندماه در آستانه خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۴۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
ظریف، لاوروف و چاووش اوغلو 25 اسفند در آستانه درباره سوریه گفت‌و‌گو می‌کنند

به گزارش فارس، روابط عمومی وزارت امور خارجه قزاقستان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که نشست آتی وزیران امور خارجه کشورهای ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه قرار است 16 مارس (25 اسفندماه) در آستانه برگزار شود.

بنا بر گزارش وزارت امور خارجه قزاقستان، در این بیانیه‌ آمده است: «طبق اطلاعات بدست آمده از کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس سوریه، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و ترکیه در نظر دارند تا 16 مارس در آستانه گردهم آیند.»

بر اساس این بیانیه، شرکت‌کنندگان در این نشست در نظر دارند تا نتایج نخستین سال همکاری درباره حل و فصل مسئله سوریه را بررسی کرده و طرحی برای اقدامات مشترک بیشتر تدوین کنند.

بر اساس این گزارش، پیش از برگزاری نشست وزیران امور خارجه قرار است نشستی با حضور مقامات ارشد این کشور و همچنین کارگروه مشترک و کارگروه آزادی اسرا و گروگان‌ها درباره موضوع انتقال اجساد و نیز تفحص برای پیدا کردن مفقودین در سوریه برگزار شود.

نشست وزرای امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه بدون حضور ناظران و طرف‌های سوری برگزار خواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده که از استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه برای حضور در این نشست دعوت به عمل آمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار