مراسم هفته درختکاری در شهر قدس برگزار شد

شهرقدس(پانا)_مراسم متمرکز هفته درختکاری با حضور مدیریت آموزش و پرورش و مسئولین شورای شهر و شهرداری در آموزشگاه حضرت زینب(س)شهرستان قدس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۴۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مراسم هفته درختکاری در شهر قدس برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران ، به مناسبت هفته درختکاری مراسم درختکاری با حضور محمد رضا بهمنش مدیر امورش و پرورش ،ابوطالب اذر براء عضو شورای اسلامی و مسئولین شهرداری در آموزشگاه حضرت زینب (س ) شهرستان قدس برگزار شد.
ابوطالب اذر براء عضو شورای اسلامی شهر در این مراسم گفت: در ایران ۱۵ اسفند تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند روز درختکاری است.
در کشور ما روز درختکاری در ۱۵ اسفند هر سال برگزار می شود و مردم با حضور در پارک ها،جنگل ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال های جوان می کنند.ایرانی ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می گردانند.
وی در ادامه بیان داشت: امروز با کمک شما دانش آموزان آموزشگاه حضرت زینب (س) نهال خواهیم کاشت و از تک‌تک شما می خواهم که مواظب این نهال ها باشید تا به درختان تنومندی تبدیل شوند تا از فواید این درختان سایر دانش آموزان استفاده کنند.
همچنین خاطر نشان کرد :سرانه فضای سبز در شهرستان قدس در حال حاضر ۹ متر می باشد و تلاش بر این است که به ۱۵ متر ارتقاء یابد.
در ادامه مراسم از غرفه های علمی (فواید درخت)،ایستگاه نقاشی بازدید بعمل آمد و مسئولین با کمک پیشتازان و سایر دانش آموزان در حیاط آموزشگاه نهال کاشتند.
اهداء جوایز به برندگان مسابقه نقاشی درختکاری و غرفه های فواید درخت و سرود درخت از دیگر برنامه های برگزار شده در این آموزشگاه بود.
/خبر نگار: هدیه قنبر لو/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار