مدیرکل دفتر کاردانش آموزش و پرورش: مسابقات دانش‌آموزی نور به تربیت دانش‌آموزان متهد، کارآفرین و مقتصد کمک می‌کند

تهران (پانا) – مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش اثرات مثبت برگزاری مسابقات دانش‌آموزی نور را بیان کرد.

کد مطلب: ۸۰۴۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر کاردانش آموزش و پرورش: مسابقات دانش‌آموزی نور به تربیت دانش‌آموزان متهد، کارآفرین و مقتصد کمک می‌کند

سیدمصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه مسابقه دانش‌آموزی نور با توجه به اهداف خود بسیار موثر و مفید است اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این مسابقات کیفیت بخشی به آموزش‌ها، معرفی و توانمند کردن دانش‌آموزان است.

وی همچنین ایجاد یک رقابت سالم بین دانش‌آموزان شرکت کننده در مسابقات دانش‌آموزی نور و حضور مشوق‌هایی برای برگزیدگان نهایی این مسابقات را از جمله اهداف برگزاری مسابقات دانشآموزی نور دانست.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: باید بتوانیم آنچه را که برای توسعه در آینده نیاز داریم در قالب آزمون‌های مشترک احصا کنیم بنابراین برگزاری مسابقاتی مانند مسابقه دانش‌آموزی نور می‌تواند ما را در این راستا یاری دهد.

آذرکیش همچنین عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی برگزاری مسابقات دانش‌آموزی نور آثار تربیتی مثبتی است که می‌تواند به عملیاتی شدن راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم کمک کند.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات دانش‌آموزی می‌تواند در کنار وزارت آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزان موثر باشد.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: معتقدم مسابقات دانش‌اموزی نور به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا آن‌ها افرادی متهد، متخصص، کارآفرین، مقتصد و دارای روحیه مشارکت جویی و مشارکت پذیری باشند.

آذرکیش همچنین عنوان کرد: مسابقات دانش‌آموزی نور می‌تواند زمینه‌های تقویت اعتماد به نفس دانش‌‌آموزان را افزایش دهد همچنین این نوع مسابقات به بالا بردن قدرت نقدپذیری دانش‌آموزان نیز کمک شایانی می‌کند.

وی برگزاری مسابقات دانش‌آموزی نور را به دلیل داشتن اثرات مثبت برای مجموعه آموزش و پرورش و جامعه مفید دانست و گفت: امیدوارم این نوع مسابقات بتواند به پرورش استعدادهای دانش‌آموزان کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار