معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

برنامه ویژه حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برای تحویل سال نو

پانا (شهر ری)- معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: آستان مقدس برای میزبانی از زائران در هنگام تحویل سال نو برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است.

کد مطلب: ۸۰۴۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ویژه حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برای تحویل سال نو

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در نشست خبری ضمن تبریک ایام ولادت حضرت صدیقه طاهره(س)، گفت: شهرری و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) که به فرمایش مقام معظم رهبری قبله تهران نامیده می شود، از دیرباز مورد توجه ویژه قرار دارد و مردم ری، تهران و سایر شهرها در هنگام تحویل سال نو در این مکان مقدس حضور دارند.

وی با بیان اینکه مراسم ویژه تحویل سال نو روز سه شنبه ۲۹اسفند ماه از هنگام نماز مغرب و عشا آغاز می شود، گفت: بعد از اقامه نماز عشا برنامه با تلاوت قرآن مجید و شعرخوانی آغاز می شود و دعای توسل قرائت می شود پس از تحویل سال نو پیام مقام معظم رهبری قرائت می شود و با توجه به اینکه شب شهادت امام هادی(ع) است زیارت جامعه کبیره که دانشنامه باندی از معارف اسلامی و سبک زندگی است قرائت خواهد شد.

سلیمی ادامه داد: ویژه ‌برنامه‌های تدارک دیده شده برای تحویل سال جدید به صورت سراسری در اماکن متبرکه حرم مطهر پخش خواهد شد و تقاضای ما از زائران محترم این است که با توجّه به ازدحام شدید جمعیت ضمن همکاری با خادمین و عوامل انتظامات آستان مقدّس ، از فضاهای بیرونی آستان و صحنها نیز استفاده نمایند.

سلیمی گفت: در ایام نوروز در روزهای اداری حرم مطهر از یک ساعت مانده به اذان صبح تا نیمه شب باز است و بعد از نیمه شب حدودا ۲ ساعت به منظور نظافت موقتا بسته خواهد شد و در روزهای تعطیل یکسره باز خواهد بود.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: مراسم معنوی اعتکاف در روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه در مسجد جامع آستان برگزار می شود که با برنامه های متنوع فرهنگی معنوی مانندحلقه های های معرفت و اعمال ام داود همراه است و روز سیزدهم که وفات حضرت زینب(س) می باشد، از عموم مردم علاقمند دعوت می شود تا در روز طبیعت با خالق طبیعت ازتباط برقرار کنند و با حضور در حرم مطهر از برنامه های معنوی بهره ببرند.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار