عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی :

امام خمینی(ره) قبل از آن که فقیه باشد، فیلسوف بود

اسلامشهر (پانا)-نشست تخصصی جایگاه عرف در آرای فقهی امام خمینی(ره) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۴۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
امام خمینی(ره) قبل از آن که فقیه باشد، فیلسوف بود

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران ، حجت الاسلام صادق مرادی، مدیرکل علمی و پژوهشی مرکز امام خمینی(ره) این نشست را سرآغازی برای تجزیه و تحلیل دقیق مباحث عرفی و آرای فقهی دانست و با قدردانی از همکاری مسئولان واحد اسلامشهر در برگزاری مطلوب، آن را گامی مؤثر در راستای انجام پژوهش‌های کاربردی در این زمینه معرفی کرد .

در ادامه ،محمدجعفر هرندی ، دانشیار و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سخنان خود با توجه به اهمیت بررسی آرای فقها در موضوعات مختلف و تأثیرگذاری عرف نسبت به یک فقیه سخن گفت و افزود: عرف می‌تواند در سه حوزه بر فقیه اثر بگذارد، رفتار و زندگی ، موضوعات و حکومت .

وی در ادامه با ذکر مصادیق مختلف به جایگاه عرف در زندگی حضرت امام خمینی(ره) پرداخت و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) قبل از آن که فقیه باشند، فیلسوف بودند و فلاسفه دقت بسیار زیادی در مسائل دارندو امام راحل هم در حکمت عملی و هم در حکمت نظری ممتاز بود و درس‌های اخلاق برجسته‌ای داشت .

مدرس نشست تخصصی جایگاه عرف در آرای فقهی حضرت امام خمینی(ره) به بررسی نظرات امام راحل در حصول و فقه پرداخت و از عرف‌گرایی وی در مسائل فقهی نیزسخن گفت. .

شایان ذکر است ، این نشست با حضور جمعی از استادان گروه معارف واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران و دانشجویان علاقه‌مند و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد.

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار