افزایش یک میلیون نفری مسافران از مرز رازی خوی

ارومیه (پانا) فرماندار خوی گفت: تردد از مرز رازی در سال 96 به بیش از یک میلیون نفر افزایش یافت که 5 برابر رقم پیش بینی شده است.

کد مطلب: ۸۰۴۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش یک میلیون نفری مسافران از مرز رازی خوی

تیم کارشناسان فنی پدافند غیرعامل اعزامی از مرکز استان با حضور در مرز رازی خوی به بررسی میدانی در مورد تهدیدات بیولوژیک از جمله نحوه کنترل کالاهای شیمیایی، گیاهی و حیوانی پرداخته و سپس در جلسه‌ای با حضور فرماندار و دستگاه‌های ذی‌ربط مسائل و مشکلات مرز رازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرماندار شهرستان خوی در این جلسه با بیان اینکه مرز رازی خوی به طور رسمی از سال 91 بازگشایی شده و هم اکنون نیز جزو ظرفیت‌های بسیار مهم و استراتژیک منطقه است اظهار داشت: این مرز در ابتدا برای تردد حداکثر 200 هزار نفر مسافر در سال پیش بینی شده بود اما خوشبختانه هم اکنون شاهد تردد نزدیک به یک میلیون نفر در سال از طریق این مرز هستیم و این نشانگر اهمیت و جایگاه مرز رازی برای مردم منطقه است.

سید محمد عابدی افزود: به جرئت می‌توان گفت امروز مرز رازی خوی در سطح کشور راحت‌ترین، آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین مرز برای تردد مسافر به خارج از کشور است.

وی تصریح کرد: تردد حجم بالای مسافر از مرز رازی خوی شرایط سختی را به وجود آورده است و امیدواریم بازدید این تیم کارشناسی منجر به رفع مشکلات و بهبود شرایط در مؤلفه های پدافند غیرعامل شود.

عابدی در خصوص مشکلات موجود در مرز رازی گفت: در مورد برخی زیرساخت‌های گمرکی و تردد مسافر در مرز رازی دچار مشکل هستیم و امیدواریم با ساخت طرح جامع تأسیسات گمرکی که هم اکنون در حال اجرا می‌باشد تمامی مشکلات موجود حل شده و مؤلفه های استاندارد مرزی فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار