همایش معرفی نخبگان شهرستان ورامین برگزار شد

ورامین (پانا) - با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان ورامین ، همایش معرفی نخبگان شهرستان ورامین برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۴۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
همایش معرفی نخبگان شهرستان ورامین برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران، در این مراسم که با حضور محمدرضا یوسفی فرماندار ، معاونین فرمانداری ، شهردار ، اعضای شورای اسلامی ، فرمانده سپاه و سایر مسئولان در سالن همایش های دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین برگزار شد ، نخبگان شهرستان ورامین ایده های خود را در حوزه های مختلف ارائه کردند.

فرماندار ورامین در این مراسم گفت : مروز کشور از جوانان نخبه و شایسته ای برخوردار است که توجه کردن به آن ها می تواند بسیاری از مشکلاتی که کشور در حوزه های مختلف با آن دست به گریبان است را برطرف کند.

وی اظهار کرد: جوانان از ظرفیت هایی برخوردارند که اگر به درستی از آن ها استفاده شود می توان به پیشرفت های چشمگیری دست یافت ، پیشرفت های امروز ایران اسلامی در حوزه های علمی ، فرهنگی و ورزشی نتیجه اعتماد کردن به جوانان متعد و متخصصی است که توان خودرا به نمایش گذاشتند.

وی تأکید کرد: مسئولان باید از جوانان در عرصه های مختلف استفاده کنند ، با آنان مشورت و به آن ها اعتماد کنند تا این افراد که آینده کشور در دست آنان است نسبت به کار و فعالیت امیدوارتر از قبل باشند.

فرماندار ورامین گفت : ایران اسلامی از ظرفیت و توانمندی بسیاری برخوردار است که اگر به درستی از این ظرفیت ها استفاده شود می توان مانند کشورهای پیشرفته جهان به توسعه پایدار دست یافت.

وی گفت : کشور هلند با ۱۸ میلیون جمعیت و داشتن ۴۱ هزار کیلومتر مربع که یک چهلم وسعت ایران است ، رتبه دوم صادرات محصولات کشاورزی ومواد غذایی را در جهان به خود اختصاص داده چرا که این کشور با برنامه ریزی بلند مدت و میدان دادن به نخبگان ، ضمن استفاده صحیح از منابع ، صرفه جویی ۹۰ درصدی آب ، استفاده از تکنولوژی های برتر ، از سرمایه های انسانی خود به درستی استفاده می کند.

یوسفی بیان کرد: درمقایسه با کشور هلند ، استان های گلستان و مازندران با مساحتی در حدود ۴۲ هزار کیلومتر مربع که توان تأمین بسیاری از نیازهای غذایی کشور را دارد ، به دلیل عدم مدیریت در استفاده از منابع ، خود با بسیاری از مشکلات مواجه می باشند.

وی بیان کرد: این که در شهرستان ورامین با اقلیم خشک و بارش ۱۳۰ میلی متر باران در سال هنوز نیز مزارع به صورت غرقابی آبیاری می شود نشان می دهد که ما هنوز به اهمیت بهره وری و استفاده از ظرفیت های موجود پی نبرده ایم.

فرماندار ورامین گفت : امروز برخی از کشاورزان محصولاتی را کشت می کنند که جز معطل کردن اراضی کشاورزی و هدر دادن وقت و پول چیز دیگری به همراه ندارد و سرمایه های را هدر می دهد.

/خبرنگار:مریم باصحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار