رئیس شورای شهر تهران: مرثیه‌سرایی برای باغ‌ها مشکلی را حل نمی کند

شورای پنجم برخود واجب می داند با هرگونه تخلف و آسیب زدن به محیط زیست مقابله کند

تهران (پانا)- رئیس شورای شهر تهران ضمن انتقاد از برخی سیاست‌های شهری سال های قبل گفت حذف باغ‌ها و فضاهای سبز شهر تهران به بهای افزایش ساخت و سازهای غیرقانونی، ضربه‌هایی جبران‌ناپذیر به محیط زیست سالم گذشته این شهر زده است.

کد مطلب: ۸۰۳۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شورای شهر تهران: مرثیه‌سرایی برای باغ‌ها مشکلی را حل نمی کند

محس هاشمی در جریان جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: اگرچه مرثیه سرایی برای باغ های تهران مشکلی از شهر حل نمی کند، اما نباید تصویر دیروز تهران را با سیمای خاکستری، هوای آلوده و طراوت و سرسبزی از دست رفته امروز تهران مقایسه کنیم و راه بازگشت به توسعه پایدار و سازگار با محیط زیست را در مسیری متفاوت بیابیم.

وی ادامه داد: توجه به این نکته نیز ایجاد فضای سبز و پارکهای جنگلی وسیع در حاشیه تهران، اگرچه اقدامی مناسب وقابل تقدیر است اما جایگزینی برای باغات وفضای سبز از دست رفته یا در حال نابودی مرکز شهر نیست.

به گفته وی علاوه بر اثرات غیرقابل انکار و ترجیحات فضای سبز موجود در شهر، دسترسی وامکان حضور شهروندان در پارکهای جنگلی حاشیه تهران، با حضور مداوم وآسان آنها کنار و متن فضای سبز بافتهای شهری قابل مقایسه نیست و این خط مشی که با نابودی فضای سبزمتن تهران، با پارکهای جنگلی حاشیه شهر آن را جبران کنیم، سیاست مطلوب و مورد تایید مدیریت شهری جدید نیست.

وی افزود: توجه ویژه مقام معظم رهبری به صیانت از فضای سبز و درختان شهری، از جمله موضوعات مهمی است که در دهه گذشته اگرچه در شعار وتبلیغات شهری تکرار شده است اما در عمل مورد غفلت وکم توجهی قرار گرفته و این غفلت مورد گلایه های موکد و متعدد رهبر معظم انقلاب گردیده است که در تهران و حومه آن، علاوه بر زمین خواری و گیاه خواری متاسفانه کوه خواری هم شایع شده است و بسیاری از مناطق با ارتفاع بالای 1800 متر مورد ساخت وساز غیرقانونی قرار گرفته وسپس قانونی شده است.

هاشمی گفت: شورای پنجم برخود واجب می داند با نصب العین قرار دادن توصیه رهبرانقلاب در صیانت از فضای سبز شهری، با هرگونه تخلف و آسیب زدن به محیط زیست بخصوص از ناحیه اشخاص حقیقی وحقوقی متنفذ و پرقدرت مقابله کند و از درختان که نفس و نفس شهروندان تهرانی هستند چون ناموس شهر صیانت کرده و برجای هر درخت قطع شده که ثمره سیاسی کاری سیاستمداری یا منفعت جویی زمین خواری بوده است ، نهالی نو بکارد.

وی در پایان گفت: جای مردان سیاست بنشانید درخت که هوا تازه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار