قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد؛

آموزش توسط بازی میتواند موجب نشاط و شادابی در مدارس شود

عدم توجه به این حوزه موجب نفوذ بیگانگان به بدنه دانش آموزی کشور می شود

قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش آموزی در بازدید از مسابقات المپیاد رویش در شیراز عنوان کرد: یکی از راه های شاداب کردن دانش آموزان در مدارس استفاده از آموزش توسط بازی است.

کد مطلب: ۸۰۳۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش توسط بازی میتواند موجب نشاط و شادابی در مدارس شود

قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش آموزی در گفت و گو با خبرنگار پانا ضمن مهم شمردن فعالیت های اوقات فراغت که در ذهن دانش آموز نهادینه می شود، اظهار داشت: یکی از روش های یادگیری، فرآیند گیم فیکیشن* می باشد، که با توجه به اینکه در مدارس روی دقت و حوصله دانش آموزان به خوبی کار نمی شود، مجبور به اجرای آنها در خارج از مدارس هستیم، و بازی یکی از مسائلی است که می تواند این موارد را در دانش آموزان تقویت کند.

محمود علیگو با اشاره به المپیاد ملی رویش ادامه داد: یکی از ویژگی های این قبیل المپیاد ها این است که تمام دانش آموزان با اشتیاق و انگیزه خودشان وارد این عرصه می شوند.

وی از تلاش های سازمان دانش آموزی در این عرصه یاد کرد و اظهار داشت: یکی از علاقه مندی های دانش آموزان بازی است و ما باید سعی کنیم با استفاده از باازی های فکری این حوزه را توسعه دهیم، که اگر این امر صورت نگیرد کشور های دیگر با ورود به این حوزه در کشور به بدنه دانش آموزی نفوذ می کنند.

علیگو اضافه کرد: ما باید سعی کنیم همین بازی های تولیدی که توسط دانش آموزان ساخته می شود را در مسابقات به کار گیریم که حتی برخی از آنان هم به مرحله تولید نمی رسند موجب ایجاد انگیزه برای دانش آموزان می شود.

وی ادامه داد: در سال هایی که جهان با سقوط و بحران اقتصادی رو به رو بود تنها صنعتی که دچار افول نشد و با 23 درصد رشد بالاترین سطح را داشت صنعت اینترتیمنت (تفریحات و سرگرمی) بود و این فرصت بسیار خوبی برای فعالیت های اقتصادی وزارت آموزش و پرورش است.

قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش آموزی با اشاره به وجود قوانین جهانی در بازی های این المپیاد افزود: بازی جزیی از آموزش است و ما باید این فرهنگ را در جامعه جا بیندازیم.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش تاکید زیادی بر ایجاد شادابی در مدارس دارند که فعالیت های گیم فیکشن یکی از موثر ترین راه هاست.

علیگو افزود: در همین بازی های فکری که به صورت فیزیکی و واقعی در میان دانش آموزان انجام می شود، باعث تقویت ریاضیات در آنان می شود، که این نمونه ای از تاثیرات بازی ها بر دانش آموزان است.

محمود علیگو در خصوص حمایت از المپیاد بازی های فکری عنوان کرد: ما در سازمان دانش آموزی کشور تمام همکاری های لازم را برای پر رونق تر ادامه دادن این مسیر خواهیم داشت، و با توجه به این که این اولین سال برگزاری است در سال های آینده تلاش خواهیم کرد تا سطح این مسابقات به شهر ها و روستا های کوچک و دور افتاده توسعه یابد.

*گیم فیکیشن: به آموزش دادن موضوعات مختلف از طریق بازی را گیمیفیکیشن می گویند.

خبرنگار: پوریا کشاورز مؤیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار