فرماندار قرچک:

تعلیم و تربیت کارساز در برنامه‌های آینده دانش‌آموزان تأثیر دارد

قرچک(پانا) -فرماندار شهرستان قرچک با بیان اینکه تعلیم و تربیت کارساز در برنامه‌های آینده دانش‌آموزان تأثیر دارد، گفت: شغل مربیان پرورشی در مدارس حیاتی است.

کد مطلب: ۸۰۳۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم و تربیت کارساز در برنامه‌های آینده دانش‌آموزان تأثیر دارد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، به مناسبت هفته تربیتی و زنده نگه‌داشتن نام و یاددو شهید والامقام رجایی و باهنر که بنیان‌گذار تربیت اسلامی در آموزش‌ و پرورش و مدارس بودند، همایش برگزیدگان حوزه پرورشی و تربیت‌بدنی با حضور مسؤولان شهرستان قرچک در کانون ملائک برگزار شد.

فرماندار شهرستان قرچک در این همایش با بیان اینکه تعلیم و تربیت در جامعه بسیار مهم و ضروری است، اظهار داشت: اهمیت تعلیم، اهمیت تعلیم و تعلم بارها توسط حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تأکید شده است.

مسعود مرسل‌پور افزود: از نظر مدیران و مراجع در بحث تعلم و تربیت همراه با فراگیری دانش توجه خواستی دارند و همیشه کمک‌حال آموزش‌ و پرورش بوده است.

رئیس شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان قرچک تصریح کرد: اندیشمندان زیادی توجه زیادی در حوزه روان‌شناسی، جامع‌شناسی جرم و جنایت و در حوزه‌های علوم انسانی اهمیت تربیت در زمان فراگرفتن دانش داشته‌اند.

مرسل‌پور خاطرنشان کرد: تهی‌بودن تربیت در بعضی از کشورها این‌طور است که در یکی از ایالت‌های آمریکا یک دانش‌آموز با استفاده از سلاح گرم تعداد زیادی از هم‌کلاسی‌های خودش را به کام مرگ فرستادو این بیان‌گر این است که یادگیری تعلیم و علم آموزشی به‌تنهایی در دنیا و کشورها خیلی پاسخ قانع‌کننده‌ای ندارد.

وی تصریح کرد: شکل‌گیری شخصیت در خانواده و جامعه ناشی از رفتارهایی است که یک جوان و نوجوان فرامی‌گیرد و این بیانگر این است که تعلیم، تربیت و شناخت راه صحیح از راه‌های کج‌روی و ... در مدارس از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مرسل‌پور اظهار داشت: معلمانان به معنای عام، شغل بسیار شریف و ارزشمندی است، حضرت امام (ره) می‌فرمایند،معلمی شغل انبیا است و انبیا هم یکی از مباحث فلسفه مبعوث‌شدنشان تربیت، دانش، بینش و آموزش بوده است و شغل معلمانان هم در واقع همین معنا را دارد.

وی بیان داشت: تعلیم و تربیت کارساز و خوب می‌تواند حتی در برنامه‌های آینده یک دانش‌آموز تأثیر خوب داشته باشد؛ اگر آنها به مرجع علمی، مرتبه علمی و به جایگاه‌ای بالا برسد، می‌توانند در کشور به نحو احسن خدمت کنند.

این مسؤول تصریح کرد: مربیان، مشاوران، مراقبان سلامت و معاونان پرورشی، باید خودشان به این باور برسند که چقدر شغلشان حساس و حیاطی است.

مرسل‌پور اظهار داشت: نقش رفتاری معلمان خیلی مهم است و این جایگاه در هر کشوری و در هر نظام آموزشی درست تعریف و مشخص شو,، نقش علم، فراگیری و آینده‌سازی علم در آن کشور جایگاه رفیع‌تری، جایگاه دقیق‌تری، جایگاه مناسب‌تری به دست خواهد آورد.

وی تأکید کرد: معلمان باید نگاه توسعه‌گرایانه، یعنی تعلیم و تعلم، به فکر خود بودن، دنبال گزارش کار و گزارش عملکردی خود باشند و با اهداف توسعه‌گرایانه به مسائل تربیتی بپردازند.

/خبرنگار :توحید عظیمی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار