فرماندار اسلامشهر :

روستاهای اسلامشهر از ظرفیت و پتانسیل های قابل توجهی جهت جذب توریست برخوردارند

اسلامشهر (پانا)-جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اسلامشهر به ریاست فرماندار شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۲۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
روستاهای اسلامشهر از ظرفیت و پتانسیل های قابل توجهی جهت جذب توریست برخوردارند

به گزارش پانا شهرستان های تهران ، امیراله حقیقی در سخنانی اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای جوانان و توجه به معیشت مردم از جمله شعارهای محوری دکتر روحانی است که سرلوحه فعالیت دولت دوازدهم بشمار می رود .

وی با بیان اینکه طرح اشتغال فراگیر برای فعالیت دستگاه‌های اجرایی مصوب و ابلاغ شده است گفت: یکی از مواردی که در این طرح بر آن تاکید شده توجه به کارورزی و مهارت آموزی جوانان بویژه فارغ التحصیلان دانشگاههاست .

فرماندار اسلامشهر بابیان اینکه تا به امروز دستگاهها و ادارات شهرستان توفیق قابل توجهی در زمینه جذب کارورز نداشته اند،افزود: باید اطلاع رسانی مناسبی در این باره توسط ادارات صورت گیرد تا سهمیه تعیین شده برای هر دستگاهی در زمینه جذب کارورز تا پایان سال جاری محقق شود .

وی در رابطه با اینکه از زمان اجرای این طرح و آغاز فعالیت سامانه رصد بر اساس آمار ثبت شده در این سامانه بیش از ۱۵۰۰ نفر در حوزه های مختلف مشغول کار شده اند، اظهار داشت: اصناف و اتحادیه ها نیز می توانند در زمینه ایجاد فرصت های شغلی جدید نقش فعال تری ایجاد کنند .

حقیقی با بیان اینکه افرادی که در دوره های آموزشی ۴ تا ۶ ماهه آموزشی شرکت می کنند در صورت جذب توسط کار فرما، معافیت دو ساله از پرداخت حق بیمه برای کارفرمایان آنان پیش بینی شده افزود: ان شاءا... با اجرای طرح اشتغال فراگیر گام موثری در ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان برداشته شود .

وی با اشاره به اینکه کارگاههای تولیدی متعددی با ایجاد اشتغال برای دهها نفر در برخی روستاهای اسلامشهر آغاز بکار کرده اند تصریح کرد: با اجرای طرح های تکاپو و تعاون روستا در قالب طرح اشتغال فراگیر که به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان و روستاها توجه دارد می توان فرصت های شغلی بسیاری ایجاد کرد .

فرماندار اسلامشهر همچنین گفت: برخی از روستاهای شهرستان از جاذبه های لازم جهت جلب توریست برخوردار هستند و در این زمینه مذاکراتی با سازمان میراث فرهنگی وگردشگری صورت گرفته تا با بهسازی و نوسازی برخی منازل قدیمی روستائی امکان حضور توریست های داخلی و خارجی در روستاهای شهرستان را فراهم کرد .

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاها در چهار سال گذشته ادامه داد: روستاهای شهرستان از ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجهی برخوردارند و در این زمینه نیز کمیته تعاون روستا توسط بخشداران فعال شده و در برخی از روستاهای نیز اعضای هیات موسس تعاونی های روستایی نیز تشکیل شده است .

حقیقی در ادامه بر ضرورت ایجاد و حمایت از بنگاههای کوچک و همچنین حمایت از سرمایه گذاران در شهرستان گفت: بحمدا... واحدهای تولیدی و صنعتی اسلامشهر بدون هیچ مشکلی مشغول فعالیت هستند و بعضاً شاهد افزایش تولید و تعداد شاغلان این صنایع هستیم .

وی همچنین با اشاره به ظرفیت قابل توجه اسلامشهر در حوزه کشاورزی بر ضرورت حمایت از راه اندازی و توسعه واحدهای گلخانه ای جهت ایجاد اشتغال و افزایش کشت گلخانه ای در حوزه کشاورزی تاکید کرد.

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار