سواد زمینه ساز رشد مهارتها و توانایی های فردی است

شیراز (پانا) - معاون سوادآموزی فارس گفت: یکی از فاکتورهای مهم برای موفقیت در هر عرصه به ویژه عرصه سوادآموزی داشتن هدف است.

کد مطلب: ۸۰۲۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سواد زمینه ساز رشد مهارتها و توانایی های فردی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ، عیسی ملک پور در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی منطقه ارژن گفت: ما مسؤولین در هر عرصه ای که وارد می شویم باید با خلوص نیت و با ایثار و از خود گذشتگی فعالیت کنیم و سختی ها و مشکلات را تحمل کنیم نه اینکه به دنبال کسب منفعت از پست و موقعیت خود باشیم .

معاون سوادآموزی فارس خاطر نشان کرد :اگر به دنبال کسب منفعت برای خود ،خانواده و بستگانمان باشیم اولاً این سوء استفاده از موقعیت است، ثانیاً یقین بدانید با توفیق و رستگاری همراه نخواهد بود و ثالثاً با اصول انسانی و نیت خالص و ...سازگاری ندارد .

ملک پور یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای موفقیت در هر عرصه به ویژه عرصه سوادآموزی را داشتن هدف برشمرد و با ذکر اهداف و وظایف شورای پشتیبانی تاکید کرد: لازم است قبل از شروع به انجام کار برای خود هدف و چشم انداز تعیین و ترسیم کنیم و بر اساس آن حرکت کنیم .

وی سواد را زمینه ساز رشد مهارتها و توانایی های افراد عنوان کرد و گفت:تمام فعالیت های ما باید یک خروجی و نتیجه مطلوب داشته باشد و اگر این نتیجه مطلوب حاصل شود منتج به اصلاح و بهبود تعلیم و تربیت می گردد و به تبع آن به اصلاح فرد و خانواده و جامعه خواهد انجامید.

قائدی ،شهردار منطقه ارژن نیز گفت: یکی از مسائل مهم در عرصه سوادآموزی آسیب شناسی در این حوزه است و شهرداری با تمام توان آمادگی خود را در این زمینه اعلام می دارد.

وی افزود :باید جلسات را از حالت رفع تکلیفی خارج و آن را به سمت هدفمندی و داشتن خروجی مفید و مطلوب سوق دهیم.

آیت هوشمندی بخشدار و رئیس شورای پشتیبانی منطقه نیز گفت : این منطقه علی رغم نزدیکی و مجاورت با مرکز استان، منطقه ای محروم است و افراد بیسواد در آن بسیار زیاد است و باید گفت بیسوادی در این منطقه بیداد می کند .

وی گفت: دادن اطلاعات غلط به متولیان امر،سلامت زندگی مردم را با خطر روبه رو می سازد، لذا کاستن از آمار بی سوادی و ارتقاء جایگاه سواد و آگاهی در این منطقه نیازمند عزمی جزم و برنامه ای مدون و عملیاتی است که امیدوارم مسؤولین ذی ربط اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند و شاهد رشد و ارتقاء سوادآموزی این منطقه باشیم.

موسی خشنود رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ارژن نیز در این جلسه ،گزارشی از فعالیت های انجام شده و وضعیت سوادآموزی این منطقه ارائه داد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار