در گفت‌و‌گو با پانا

حسن روشن: وضعیت دفاع استقلال برای دربی نگران کننده است

پرسپولیس قهرمان نشود باید در فوتبال ایران را تخته کرد

تهران (پانا) – عضو کمیته فنی باشگاه استقلال وضعیت دفاع این تیم را با توجه به مصدومیت‌های اخیر نگران کننده عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۰۲۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
حسن روشن: وضعیت دفاع استقلال برای دربی نگران کننده است

حسن روشن در گفت و گو با پانا درباره دربی هشتاد و ششم تهران گفت: این دربی دارای نکات ویژه ای است که آنرا با سایر دربی های این دو تیم متفاوت کرده است. نکته اول این است که در این دربی بر خلاف سایر دربی ها هیچ کدام از مربی ها استرس اخراج از تیم پس از شکست در دربی را ندارند؛ در حالی که قبلا این موضوع بارها بود که مربی می ترسید اخراج شود و تمرکزش را از دست می داد.

وی ادامه داد: نکته بعدی حضور اینفانتینو رئیس فیفا در این دیدار همراه با مشاورش مارکو فان باستن است که به تماشای دربی خواهند نشست. این موضوع یک فرصت خوب برای فوتبال ایران ایجاد کرده است که نشان دهد عربستانی ها در گرفتن امتیاز میزبانی از ایرانی ها دروغ می گفتند و ایران کشور امنی است. حضور اینفانتینو کار را برای هم بازیکنان و تیم داوری و هم تماشاگران خیلی سخت کرده و باید مراقب رفتارها باشند. علیرضا فغانی داور با تجربه ای است و این دیدار می تواند امتیاز مثبتی در کارنامه او پیش چشم رئیس فیفا ثبت کند.

روشن افزود: بازیکن ها هم باید کمی خویشتن دار باشند و کاری نکنند که سکوها ملتهب شود. البته تا قبل از اینکه تیمی گل بزند کار راحت است اما به محض اینکه یکی از تیم ها به گل برسد کار سخت خواهد شد و آن موقع است که کنترل سکوها هنر می خواهد. ما باید طوری رفتار کنیم که رئیس فیفا تحت تاثیر قرار بگیرد و اگر دو روز دیگر عربستانی ها فیلم سفارت را به او نشان دادند رای اش درباره ایران تغییر نکند.

کاپیتان اسبق استقلال تهران درباره شرایط این تیم در دربی گفت: چیزی که از بیرون مشخص است و همه ما می بینیم رضایتی است که مردم از نتایج استقلال طی هفته های اخیر دارند، اما راه شفر با استقلال هنوز ادامه دارد. اگر واقع بین باشیم اوضاع دفاع استقلال با این مصدومیت های اخیر نگران کننده شده است و با فورواردهای خوبی که پرسپولیس دارد می تواند دردسر ساز شود. یکی از بهترین تصمیم هایی که شفر گرفته، آوردن روزبه چشمی به یک خط جلوتر از هافبک دفاعی است که تاثیر خودش را هم در جریان بازی ها گذاشته است. اما با شرایطی که استقلال در دفاع دارد فکر می کنم این بازی روزبه باز هم به قلب دفاع بر خواهد گشت.

وی در ادامه به اظهارات روز گذشته شفر که گفته بود تیم را پانزدهم جدول تحویل گرفته اما الان سوم است؛ اینگونه واکنش نشان داد: اینکه شفر می گوید تیم را پانزدهم جدول تحویل گرفته و الان سوم است حرفی است که خیلی ها می توانند بزنند. قرار نبود این تیم تا انتهای فصل پانزدهم جدول بماند، حتی اگر دهم هم می شد مربی می توانست بگوید که من تیم را از پانزدهم تحویل گرفته ام و الان دهم است. در درجه اول نباید فراموش کرد که هنوز از لیگ 6 هفته باقی مانده و زود است که بگوید تیم را سوم جدول کردم. در درجه دوم بدست آوردن جایگاه در فوتبال راحت است اما حفظ آن خیلی سخت است. درباره اینکه تاثیر شفر در استقلال تا چه میزان عمیق بوده باید منتظر زمان بود؛ البته این را هم بگویم که دربی روز پنجشنبه در تعیین تصور هوادار روی شفر تاثیر ویژه ای خواهد داشت.

روشن درباره شرایط پرسپولیس و تاثیر اختلاف امتیاز این تیم در صدر جدول بر دربی گفت: در اینکه پرسپولیس قهرمان این فصل لیگ برتر شده است شکی وارد نیست و اگر این اتفاق با اختلاف ایجاد شده رخ ندهد که اصلا باید درب این فوتبال را تخته کرد. اما اختلاف زیادی که پرسپولیس در صدر جدول ایجاد کرده و تلقین این فکر که پرسپولیس در دربی استقلال را می برد و جشن قهرمانی می گیرد، به ضرر تیم تمام خواهد شد.

وی افزود: اما با شناختی که ما روی برانکو داریم و او را روان شناس خوبی می دانیم بعید است این تصور برای بازیکن های پرسپولیس ایجاد شود که از پیش برنده هستند. برانکو تیمش را در شرایطی به زمین خواهد فرستاد که نه برای قهرمانی بلکه فقط برای برد در این بازی به زمین بروند و اصلا کاری با اینکه ببرند و قهرمان شوند نخواهد داشت.

روشن در پایان پیش بینی اش از دربی را اینگونه عنوان کرد: به هر حال ما روی تعصب مان دوست داریم استقلال ببرد و امیدوارم نتیجه این بازی 2 بر یک یا 3 بر یک به سود استقلال باشد اما هواداران بدانند که این بازی بدون گل تمام نخواهد شد و اگر هم مساوی شود، تقسیم امتیاز با گلی را خواهیم دید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار