درگفت‌‌وگو با پانا

معاون سیاسی-امنیتی استاندار هرمزگان: توسعه سواحل مکران و ایجاد صنایع آب‌بر برنامه کلیدی دولت است

تهران (پانا) - معاون استاندار هرمزگان با تاکید براینکه صنایع آب‌بر باید در سواحل کشور استقرار یابند، می‌گوید شکل‌گیری توسعه سواحل مکران یکی از برنامه های کلیدی دولت در راستای استقرار جمعیت در سواحل جنوبی است.

کد مطلب: ۸۰۲۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون سیاسی-امنیتی  استاندار هرمزگان: توسعه سواحل مکران و ایجاد  صنایع آب‌بر برنامه کلیدی دولت است

بهروز اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با بیان اینکه در بخش عمده‌ای از جهان اقتصاد بر حول و حوش سواحل تکیه دارد، اظهار کرد: بیش از 75 درصد جمعیت جهان در سواحل زندگی می‌کنند و تمرکز اشتغال در کنار آبها و سواحل صورت گرفته است اما متاسفانه در ایران توسعه اشتغال در شهرهای حاشیه خلیج‌فارس و دریای خزر نادیده گرفته شده است.

وی افزود: سواحل کشور هم ازنظر جذب جمعیت و هم در توسعه اشتغال موفق نبود‌ه‌اند که مهمترین دلیل آن سیاست‌های اشتباه در ادوار گذشته بوده است به طور مثال صنایعی که آب‌بر هستند در مرکز کشور احداث شده‌اند این موضوع ضمن تمرکز اشتغال در سایر نقاط کشور موجب شده تا رودخانه‌ها خشک شده و آبی به پایین‌دست کشور نرسد.

اکرمی خاطرنشان کرد:‌ مسئولان استان‌های جنوبی کشور درصدد هستند تا صنایع آب‌بر در کنار سواحل کشور استقرار یابد و این ظرفیت وجود دارد که در بخش‌های دیگر اقتصادی کشور تمرکز بر سواحل صورت گیرد.

وی با اشاره به بحران کمبود آب در کشور اظهار کرد:‌بسیاری از شهرهای مرکزی کشور با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند که این وضع ضرورت مدیریت بهینه منابع آب در کشور را ضروری ساخته‌ است.

معاون استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد:‌ استان‌های ساحلی کشور به ویژه استان هرمزگان برای اسکان، اشتغال و شکل‌گیری صنایع جدید آمادگی دارند و حدود 1000 کیلومتر در بندرعبارس سواحل وجود دارد که به انضمام 2300 کیلومتر سواحل جزایر ظرفیت مناسبی برای استقرار صنایع در سواحل است.

اکرمی تصریح کرد:‌ صنایع آب‌بر باید در سواحل کشور استقرار یابند و شکل‌گیری سازمان مکران در راستای استقرار جمعیت در سواحل شرق و غرب استان سیستان وبلوچستان است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه مکران تصمیمی علمی و عاقلانه است، خاطرنشان کرد: این طرح برای اجرا نیازمند اعتباراتی است و این امیدواری وجود دارد که اعتبارات آن مطابق برنامه زمان‌بندی‌شده تخصیص یابد.

معاون استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد:‌ در بودجه سال 97 اعتباراتی به منظور توسعه طرح مکران پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به سرانه پائین درآمدی مردم در سواحل جنوبی کشور، عنوان کرد:‌ دریا یک نعمت برای کشور و سواحل‌نشینان است و باید در بحث تجارت دریایی از ظرفیت سواحل به خوبی استفاده شود و استقرار صنایع در سواحل به اشتغال و درآمدزایی مردم کمک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار