طرح تحقیق و تفحص از روزنامه همشهری کلید خورد

تهران (پانا) -اعضای شورای شهر تهران به تحقیق و تفحص از مؤسسه همشهری در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۹۶ رأی دادند.

کد مطلب: ۸۰۲۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح تحقیق و تفحص از روزنامه همشهری  کلید خورد

در جلسه علنی روز سه‌شنبه شورای شهر تهران پس از آنکه بارها بررسی تقاضای تحقیق و تفحص در عملکرد مالی و اجرایی مؤسسه همشهری در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۹۶ در دستور کار شورا قرار گرفته بود، این هفته به عنوان اولین دستور جلسه مورد بررسی گرفت که با ۱۰ رأی این تحقیق و تفحص به جریان افتاد.

حسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران قبل از آغاز دلایل طرح این موضوع توضیح داد: بر اساس آئین‌نامه‌های اجرایی، پس از اعلام این تحقیق و تفحص، شهردار می‌تواند ۳۰ دقیقه از عملکرد موضوع تحقیق و تفحص دفاع کند. چرا شهردار تهران باید از عملکرد گذشته دفاع کند؟ اگر این‌گونه نیست، فلسفه این تحقیق و تفحص چیست؟

هاشمی رئیس شورای شهر تهران به وی پاسخ داد: این بندی که شما می‌گویید بعد از اتمام تحقیق و تفحص و قرائت آن در صحن است.

حجت نظری به عنوان مخبر کمیسیون گفت: اتفاقاتی در منابع انسانی همشهری افتاده که قابل بررسی است. دو تن از بازنشستگان صندوق بازنشستگی طی سال‌های ۸۹ تا ۹۶ به عنوان مدیر مالی و بازرگانی همشهری منصوب شدند یا یکی از کارمندان شهرداری که در سال ۹۱ در خارج از کشور بوده و در سال ۹۳ مرخصی بدون حقوق آن به اتمام رسیده، طی نامه‌ای درخواست بازگشت کار به صورت دورکاری را می‌کند و عملاً از سال ۹۳ تا ۹۵ به حکم کارگزینی مؤسسه همشهری، دبیر سرویس فرهنگ و هنری همشهری آنلاین بوده و حقوق و مزایا دریافت می‌کرده، از این امکانات شبهه‌دار طی سال‌های اعلام شده، ۲۸۶ نفر بهره‌مند بودند.

در نهایت اعضای شورا با ۱۰ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع با تحقیق و تفحص موافقت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار