اولین همایش ملی «دانش موضوعی- تربیتی آموزش تاریخ» برگزارشد

خرم آباد (پانا) - اولین همایش ملی «دانش موضوعی- تربیتی آموزش تاریخ» با حضور مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، جمعی از اساتید و دانشجو معلمان رشته تاریخ و روسای دانشگاههای لرستان در پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی شهرستان خرم آباد برگزارشد .

کد مطلب: ۸۰۲۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اولین همایش ملی «دانش موضوعی- تربیتی آموزش تاریخ» برگزارشد

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در این همایش ملی گفت : علم تاریخ یکی از مباحثی است که همواره مورد بحث و کنکاش بوده است .

خدانظر دریکوند افزود : اینکه انسان تاریخ را می سازد تا تاریخ است که بر زندگی انسانها تاثیر می گذارد از موضوعاتی بوده که همواره از طرف دانشجویان ، پژوهشگران و اساتید مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است .

وی خاطر نشان کرد : اگر بتوانیم دانش آموزان را باروش های نوین به علم تاریخ علاقمند کنیم شاید کمک کند تا از اشتباهات پیشینی که در مسیر رخ داده ، اجتناب کنیم .

دریکوند تاکید کرد : شناخت تاریخ به ما کمک خواهد کرد تا از تکرار اشتباهات و خطاهای گذشته خودداری کنیم وآنها را دورباره تکرار نکنیم .

وی ادامه داد : نسلی که خطاهای خود را نشناسد ، بسترو زمینه برای تکرار اشتباه را خواهد داشت و به همین دلیل است که ضرورت پیدا می شود تا نسل جوان را با تاریخ و هویت خود آشنا کنیم .

دریکوند تاریخ را بخشی از هویت ملی و فرهنگی یک نسل برشمردو تاکید کرد : امروز نسل جوان ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت تاریخ گذشته خود است .

وی به آسیب های آموزش تاریخ هم اشاره کرد و افزود : در آموزش تاریخ باید واقعیت ها را بی کم و کاست دید و بدون پیشداوری و جانبداری آنها را به نسل جوان گفت .

دریکوند بر این نکته تاکید کرد که اشتباه است اگر در آموزش تاریخ و بیان تاریخ دچار خود کم بینی یا خود بزرگ بینی شویم و ادامه داد : تاریخ سرشار است از موقعیت های سیاه و کدر و موقعیت های شفاف و روشن و باید این موقعیت را بی طرفانه انتقال دهیم .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ، انکار تاریخ را انکار هویت یک ملت برشمردو گفت : تاریخ چند هزار ساله ما هم نقاط ضغف و سیاه داردو در عین حال نقاط مثبتی هم دارد که باید به آن افتخار کرد.

دریکوند تصریح کرد : معلمان تاریخ باید تاریخ این کشور را واقع بینانه به دانش آموزان انتقال دهند و به آنها اجازه دهند تا خود با شناخت گذشته تاریخی کشور ، قضاوت درستی درباره مسائل تاریخی داشته باشند .

وی در ادامه به کاوش های تاریخی هم اشاره کرد و افزود : اگربه کتیبه های برجای مانده از تاریخ گذشته رجوع کنیم یا آثار برجای مانده از تمدن اصیل ایرانی را مطالعه کنیم ، متوجه خواهیم شد که اصالت ، نجابت و تمدن همواره با ایرانیان قرین بوده و این جای بسی افتخار است و باید به طرق مختلف به آن پرداخته شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار