تجلیل از فعالان کانون‌های مساجد بخش کلات مورموری آبدانان

ایلام ( پانا ) - مراسم تجلیل از فعالان و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بخش کلات مورموری به مناسبت ربع قرن تلاش و همچنین گرامیداشت ۱۸ اسفند با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۲۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از فعالان کانون‌های مساجد بخش کلات مورموری آبدانان

حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بخش کلات مورموری، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۹۵ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان ایلام فعالیت دارند که از این میزان ۷۵ درصد در مناطق روستایی فعالیت دارند.

وی، بابیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بر اساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 71 راه‌اندازی شده است، افزود: 18 اسفند سال جاری مصادف با ربع قرن تلاش اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری در راستای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در جوار مساجد و جذب جوانان به این پایگاه‌های مهم فرهنگی است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ترویج فرهنگ و سیره ائمه اطهار (ع)، امربه‌معروف و نهی از منکر، ترویج فرایض دینی به‌ویژه نماز، گسترش فرهنگ و حجاب، توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و دینی، برنامه‌های مناسبت‌های دینی و مذهبی و توجه به کارآفرینی ازجمله برنامه‌ها و رویکردهای کانون‌های مساجد است.

چراغی پور، گفت: اجرای طرح تلاوت نوری در سطح مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری، اجرای طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد با عنوان آسمانی‌ها، اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، فعالیت کتابخانه‌های عمومی در کانون‌های مساجد، مشارکت در برنامه‌های دینی و ملی از دیگر فعالیت‌های کانون‌های مساجد است.

وی، با تأکید بر اینکه 23 کانون فرهنگی و هنری هم‌اکنون در شهرستان آبدانان فعالیت دارند، ابراز کرد: از این تعداد حدود 6 کانون فرهنگی و هنری در بخش کلات مورموری فعال هستند که نقش مهمی در راستای حضور جوانان و نوجوانان در برنامه‌های دینی و فرهنگی بر عهده‌دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، بابیان اینکه 18 عنوان برنامه در ایام گرامیداشت 18 اسفند در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: به همین مناسبت 500 جلد کتاب با عناوین مختلف و همچنین 100 جلد کتاب نفیس قرآن کریم در بین کانون‌های مساجد این بخش توزیع خواهد شد.

سهراب کمری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبدانان نیز در این گردهمایی، اظهار کرد: مسجد بهترین محل برای همدلی و حضور جوانان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

وی، بابیان اینکه کانون‌های مساجد نقش مهمی در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری دارند، خاطرنشان کرد: حضور جوانان و نوجوانان در کانون‌ها زمینه‌ساز رشد و تعالی فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعداد 30 نفر از فعالان و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بخش کلات مورموری شهرستان آبدانان با اهدای جایزه تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار