مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی خبر داد: ایجاد 7 هزار فرصت  شغل جدید برای مددجویان آذربایجان شرقی

تبریز (پانا)- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی از ایجاد 7 هزار فرصت  شغل جدید برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۱۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی خبر داد: ایجاد 7 هزار فرصت  شغل جدید برای مددجویان آذربایجان شرقی

محمد کلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش بی بدیل خبرنگاران و رسانه ها در فعالیت مدیران گفت: شما خبرنگاران باید جریان سازی و حرکت سازی کنید تا هر مدیری در زمان مدیریت خود نقد شود چرا که انتقاد بعد از پایان مدیریت ارزشی ندارد.

وی در خصوص ساماندهی صندوق های صدقات بیان کرد: در زمان شهردار قبلی بحث ساماندهی به وجود آمد و ما نزدیک 6 هزار صندوق را جمع اوری کردیم و مابقی تعمیر و رنگ آمیزی شد ولی در 5 آذر ماه امسال از طریق شبکه های مجازی از بریده شدن صندوق ها مطلع شدیم در 8 آذر از طریق شهرداری نامه ای برای ساماندهی صندوق ها دریافت کردیم و 15 آذر ماه با نامه ای اعتراض آمیز در مورد عدم هماهنگی و همفکری با کمیته امداد به شهرداری برده شد و طی آن در همین تاریخ تفاهم نامه ای مبنی بر همکاری کمیته امداد و شهرداری در مورد ساماندهی صندوق ها منعقد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان افزود: در این تفاهم نامه با این که تا 10 روز نباید کاری انجام می شد متاسفانه شهرداری دوباره در 17 آذر اقدام به برش صندوق ها کرد و ما در 21 آذرماه نامه ای مبنی بر این که تفاهم نامه به علت عدم اجرای آن منتفی است به شهردار تسلیم کردیم و با وساطت بزرگان شهر، شهردار و من دوباره کنار هم آمده و تصمیم بر این شد تا 30 آذر اقدامی نشود ولی باز صندوق ها بریده شد در پی این عمل در 20 بهمن با برکناری معاونت خدمات شهرداری تبریز تفاهم نامه ای با قائم مقام معاونت شهرداری و با نظارت فرمانداری تبریز منعقد شد و در حال حاضر کار ساماندهی صندوق ها در حال انجام است.

کلامی اضافه کرد: ما به عنوان کمیته امداد هیچ اعتراضی برای ساماندهی صندوق ها نداریم حتی صندوق هایی که توجیه اقتصادی ندارند را خودمان جمع آوری کردیم و جایگزین علمی برای صندوق ها در نظر گرفته شود در ماه قبل با برش صندوق ها کاهش 100 میلیونی صدقات را داشتیم و این سرفصل های خدمات را تحت تاثیر قرار داده و کم می کند.

وی گفت: در آمد صندوق های صدقات در سال 95، 10 میلیارد تومان و در سال 96، 12 ملیلیارد تومان بود که به طور متوسط ماهیانه یک میلیارد و 100میلیون تومان است.

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به این که مجوز نصب صندوق در قانون فقط مختص کمیته امداد است گفت: آرامش تبریز برای ما مهم است و صندوق های کمک های مردمی دیگر برای رسیدن به این آرامش تحت حمایت ما است و خیریه ها و مردم و خیرین کمک حال کمیته امداد هستند و حتی 10درصد در آمد صدقات استان صرف تعامل با خیریه ها می شود.

کلامی اظهار کرد: در استان 101 هزار خانوار مستمری بگیر داریم که از این تعداد 30 هزار خانوار در تبریز ساکن هستند .

وی گفت: 238 هزار نفر در استان تحت پوشش این نهاد هستند و در حال حاضر 2 هزار نفر پشت نوبت داریم و 5 هزار نفر در جشن خودکفایی که در 14 اسفندماه برگزار می شود از پوشش این نهاد خارج می شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان ادامه داد: از 34 هزار خانوار تحت پوشش که در بازه سنی 20 تا 50 سال هستند و توان کار دارند 68درصد، زنان سرپرست خانوار هستند که اغلب زنان بیوه هستند نه زنان مطلقه.

کلامی گفت: طی تفاهم نامه هایی که امروز با انجمن های پرستاری، تکنسین دارویی و قونقا منعقد بسته شد 5 هزار زن سرپرست خانوار برای آموزش پرستاری معرفی می شوند تا پس از پایان دوره به عنوان کمک پرستار مشغول کار شوند و در تفام نامه دیگر تامین لباس های بیمارستانی توسط این زنان انجام شود و با تاکسی قونقا تفاهم نامه ای برای تاکسی بانوان امضا شد.

وی اظهار کرد: برای سال بعد هدف ایجاد 7 هزار شغل جدید داریم تا به سوی مشاغل پایدار رویم در روستا ها در مکان هایی که امکان ایجاد مشاغل زیادی را نداریم برای زنان سرپرست خانوار قرار است در خانه های خود فیبرهای نوری برای تولید برق نصب شود دولت تعهد خرید برق را کرده است و وامی برای خرید فیبرهای نوری 35 میلیونی به این زنان داده می شود و ماهانه 850 هزار تومان تولید برق می کنند و اقساط این وام از طریق فروش برق کسر خواهد شد و که پس از ان تقریبا ماهانه 500 هزار تومان درآمد آنان می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بیان کرد: بیشترین پوشش ما نسبت به سرانه جمعیت در خداآفرین و کمترین نسبت به سرانه در بستان آباد و تبریز است که در تبریز 53 درصد افراد تحت پوشش حاشیه نشین هستند.

کلامی گفت:جشن نیکوکاری امسال در روزها 16، 17 و 18اسفند ماه برگزار می شود باید 16 اسفند که این جشن در مدارس برگزار می شود را عزیز بگیریم تا برای ترویج احسان و نیکوکاری اقدام کرده باشیم و مرکز نیکوکاری تربیت آموزش و پرورش استان تمامی هدایای نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده در 16 اسفند را به تشخیص معاون و دبیران پرورشی و مدیران مدارس در بین دانش آموزان توزیع کنند.

وی ادامه داد: اگر امسال در جشن نیکوکاری 20 میلیارد تومان پول جمع کنیم به هر خانوار 200 هزار تومان می رسد و سال قبل این مبلغ 16 میلیارد تومان بود.

مدیر کل کمیته امداد استان افزود: هدف از برپایی چادرها، فقط جمع آوری کمک نیست بلکه اولا برای بیان خدمات کمیته امداد است و نیز جنبه فرهنگی دارد و همچنین باعث ارتباط چهره به چهره مسئولین کمیته با مردم جهت شنیدن انتقادات، نظرات و شبهات آن ها و اصلاح این موارد می باشد.

کلامی گفت: در استان 56 هزار نفر حامی ایتام داریم که از این تعداد حامیان کودکان کوچک دختر بسیار زیاد هستند و حامیان نوجوانان پسر خیلی کم است به نحوی که دربرخی مواقع یک کودک دختر چند حامی با یک میلیون دریافتی در ماه دارد در حالی که یک پسر نوجوان فقط 50 هزار تومان ماهانه از طرف حامی خود دریافت می کند و این قابل تغییر نیست وفقط باید مردم مطلع باشند و به این فرزندان پسر نیز رسیدگی کنند.

وی تصریح کرد: در سال آینده مددجوی بدون مسکن نخواهیم داشت هر مددجو با خانوده یک نفره به جز خدماتی مانند بیمه، مسکن و... 145 هزار تومان و یک خانوده 4 نفره بالای 500 هزار تومان مستمری می گیرند.

مدیر کل کمیته امداد استان گفت: ارامنه تحت پوشش در تبریز زیر 10 خانوار است. ما هیچ نفر مشترک برای خدمات در بهزیستی و صندوق مستمندان و کمیته امداد نداریم.

کلامی گفت: در دهه شصت و هفتاد تنها دلیل فقر مسایل اقتصادی بود امروزه دلایل ایجاد فقر در جامعه بیشتر شده واعتیاد، طلاق، بزه و حتی جرایم راهنمایی و رانندگی تولید فقر می کند در نتیجه ورودی فقر و ورودی کمیته امداد زیادتر شده است.

وی با اشاره به این که نیازهای فقرا فقط مادی نیست، گفت: کمک مادی بهتر است، تا در خانواده های فقر نیز لذت خرید همراه خانواده ایجاد شود زیرا آنان نیاز معنوی و روحی نیز دارند.

مدیر کل کمیته امداد استان گفت: دلیل اصلی نامگذاری تبریز به عنوان شهر بدون گدا را نجابت مردم آذربایجان دانست و گفت شهر بدون گدا افتخار است ولی هدف نهایی نیست دیگر عاملی که تبریز به این نام مشهور است اقتصاد پویای آذربایجان شرقی و میزان بیکاری کمتر آن نسبت به سایر استان ها است و در پایان عامل سوم، خیرین و کمیته امداد می باشد. هدف باید شهر بدون فقر باشد .

کلامی اظهار کرد: از کسانی که با اراده خودشان برای ترک اعتیاد در کمپ حضور می بایند حمایت کرده و خانواده آن ها را در زمان حضور در کمپ تحت پوشش قرار می دهیم و پس از ترک، تسهیلات رایگان، نظارت شغلی و بازیابی شغلی برای آنان انجام می دهیم.

شایان ذکر است، درگاه های آنی پرداخت کمیته امدا دبا شماره#041*8877* آماده دریافت کمک های مردم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار