سرپرست آموزش و پرورش عشایر: دانش‌آموزان عشایر در ایام نوروز «سفرنامه کوچ» می‌نویسند

تهران (پانا) - سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور از تکلیف نوروزی دانش‌آموزان عشایر مبنی بر نوشتن سفرنامه کوچ خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۱۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست آموزش و پرورش عشایر: دانش‌آموزان عشایر در ایام نوروز «سفرنامه کوچ» می‌نویسند

محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به ممنوعیت توزیع پیک نوروزی بین دانش‌آموزان دبستانی اظهار کرد: در این طرح دانش‌‌آموزان دبستانی به‌جای حل تمرین‌های خسته‌کننده، کتاب می‌خوانند و خلاصه می‌کنند، داستان‌های شنیده‌شده را روایت می‌کنند یا داستان خلق می‌کنند.

وی افزود: لزومی ندارد که حتماً دانش‌آموزان دبستانی و پیش‌دبستانی کتاب داستان خریداری کنند؛ آنها می‌توانند از کتاب‌هایی که قبلاً داشته‌اند یا از داستان‌هایی که والدین آنها نقل می‌کنند، استفاده کنند.

سیفی اضافه کرد: دانش‌آموزان عشایری که در دل طبیعت زندگی می‌کنند، می‌توانند از خاطرات ییلاق و قشلاق‌های خانواده خود، داستان تهیه کنند و سفرنامه کوچ بنویسند.

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور ادامه داد: تهیه سفرنامه کوچ می‌تواند علاوه بر تقویت خلاقیت دانش‌آموزان، گنجینه مفیدی از آداب، رسوم و فرهنگ عشایر کشور به وجود بیاورد.

وی در خصوص اقدامات صورت‌گرفته برای رفاه حال دانش‌آموزان عشایر گفت: به دنبال احصای اطلاعات دانش‌آموزان عشایری برای رایزنی‌ در خصوص تغذیه رایگان هستیم.

سیفی در خصوص بدهی آموزش و پرورش به معلمان عشایر بیان کرد: معلمان عشایری نیز همچون سایر معلمان حدود هشت ماه است، اضافه کار دریافت نکرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار