اعضای شورای مدیریت بحران استان و شهرستانها آمادگی کامل برای بارش احتمالی برف و باران داشته باشند

کرج (پانا) - مدیر کل مدیریت بحران استانداری برآمادگی کامل اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستانها و کلیه دستگاههای اجرایی، خدماتی ، امدادی، ایمنی و شهرداریها تاکید کرد، گفت: به منظور ایجاد هماهنگی های لازم جهت فراهم نمودن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل ، بهمن، ریزش کوه، وزش تند باد شدید و یا هرگونه حادثه احتمالی اقدامات لازم صورت پذیرد.

کد مطلب: ۸۰۱۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اعضای شورای مدیریت بحران استان و شهرستانها آمادگی کامل برای بارش احتمالی برف و باران داشته باشند

به گزارش خبرنگار پانا از البرز مهدی مهرور با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اخطاریه سازمان مدیریت بحران کشور پیرامون پیش بینی وضعیت جوی براساس بررسی آخرین الگوهای پیش یابی طی روزهای شنبه و یکشنبه ۵ و ۶ اسفندماه آسمان استان ابری و مه آلود، وزش باد ( گاهی شدید )، رعد و برق، بارش باران و برف ( در ارتفاعات و جاده های منتهی به کوهستان بارش برف ) مورد انتظار است .
وی افزود: در این راستا ضروری است اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم انجام گیرد.
-مهرور گفت: شهروندان از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیلها، رودخانه های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در پاره ای مناطق و لغزندگی، اختلال در تردد و کاهش دید در محورهای کوهستانی و معابر شهری خودداری کنند.
وی همچنین از خودداری از سفر غیر ضروری در محورهای کوهستانی به دلیل احتمال ریزش بهمن، ریزش سنگ و رانش کوه به سبب انباشت برف در مناطق برف گیر تاکید کرد.
مدیر کل بحران گفت: شهروندان تجهیزات زمستانی (زنجیر چرخ، لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی و ...) در صورت سفر به همراه داشته باشند.
-وی همچنین بر مدیریت در مصرف بهینه سوخت و انرژی بویژه گاز جهت پیشگیری از افت فشار در شبکه گاز رسانی تاکید نمود و کلیه دستگاهها موظف به صدور پیش آگاهی از طرق‌ گوناگون به ویژه رسانه های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری و ... جهت رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار