رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش: تربیت اسلامی اسوه محور با نگاه به الگوهاست

تهران (پانا) -رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش معتقد است اولین الگوهای رفتاری در زندگی کودک، رفتار والدین است، بنابراین والدین باید الگوی مناسبی در زندگی فرزندان خود باشند.

کد مطلب: ۸۰۱۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش: تربیت اسلامی اسوه محور با نگاه به الگوهاست

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان با اشاره به آیاتی از قران کریم (ولکم فی رسول الله اسوه حسنه)، اظهار کرد: اولین الگوهای رفتاری در زندگی کودک، رفتار والدین است، به همین خاطر والدین باید الگوی مناسبی در زندگی فرزندان خود باشند. لذا به والدین توصیه می شود، نسبت به تعلیم و تربیت فرزندان خود مسئول بوده و زندگی آنها صرفا آرزوی خوب تربیت کردن بچه ها نباشد. زیرا بچه های ما آنچنانکه ما آرزو می کنیم بزرگ نمی شوند بلکه آنگونه بزرگ می شوند که ما زندگی می کنیم.

وی یادآورشد: اگر ما در زندگی خود حلال و حرام، نظم و انضباط و پایبندی به ارزش های دینی و اعتقادی را مراعات کنیم فرزندان ما هم اینگونه خواهند بود وگرنه اگر صرفا به بچه ها توصیه خوب بودن، یا اول وقت نماز خواندن و یا انجام کار خیر داشته باشیم اما خود ما این چنین نباشیم، تاثیرپذیری چندانی نخواهد داشت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش به هماهنگی بین «خانه و مدرسه» و «رسانه و خانه» اشاره کرد و اظهار داشت: امروز با انواع تربیت و پیام های تربیتی متنوعی مواجه هستیم گاه در مدرسه یک ارزش هایی را تعریف می کنیم که در منزل تعقیب نمی شود و گاه در منازل ارزش هایی بیان می شود که مدرسه آن را تقویت نمی کند و گاه مدرسه و منزل چیزی را می گویند که در رسانه های جمعی آن مطلب مورد تاکید و تایید قرار نمی گیرد.

محمدیان اضافه کرد: به عنوان مثال وقتی در خانه و مدرسه به ساده زیستی، اسراف نکردن، دارا بودن وفای به عهد توجه و تاکید شود اما در رسانه ها، فیلم هایی نشان داده شود که به تجمل پرداخته و گاه به جای وفاداری، خیانت و دلهره و اضطراب نمایش داده می شود، فرزندان ما نتایج خوبی نخواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ما نیازمند آن هستیم که در روش ها تجدید نظر کنیم نمونه الگویی ما می تواند زندگی حضرت زهرا (س) باشد که ایشان نمی فرمودند فرزندم به فکر همسایه باش، به داد فقرا برس و به فکر محرومان باش بلکه ایشان در زندگی خود همه اینها را به عمل نشان می دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار