مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان:

تربیت قرآنی و دینی دانش آموزان، رویکرد مهم نظام تعلیم و تربیت است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: رویکرد نظام تعلیم وتربیت جمهوری اسلامی براساس سند تحول بنیادین تربیت بچه های قرآنی است پس تربیت دانش آموزان ما باید تربیت قرآنی باشد.

کد مطلب: ۸۰۰۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تربیت قرآنی و دینی دانش آموزان، رویکرد مهم نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، محمد دستورانی، در همایش کشوری سرگروه های آموزشی درس قرآن و معارف اسلامی به میزبانی استان سمنان افزود: رسالت و راهبرد سرگروه های درس قرآن و معارف اسلامی تربیت دانش آموزان، براساس مبانی قرآنی می باشد.

وی با اشاره به اینکه «خدامحوری» مولفه مهم در تربیت قرآنی است، اظهارکرد: نهادینه کردن توحید و یگانگی خداوند در دل و جان دانش آموزان اساسی ترین گام درتربیت قرآنی است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان «خانواده محوری» را مولفه مهم دیگر در تربیت قرآنی دانست و گفت: خانواده کوچکترین ولی موثرترین و فعال ترین نهاد اجتماعی است که متن و بطن قرآن به این موضوع اشارات فراوانی شده است.

دستورانی در ادامه بابیان اینکه «اخلاق محوری» باید در دستور کار معلمان در تربیت قرآنی قراربگیرد، گفت: پیامبران ما برای تکریم مکارم اخلاق مبعوث شدند، بنابراین لازمه تربیت قرآنی دانش آموزان، ترویج اخلاق محوری براساس سندتحول بنیادین می باشد.

وی بااشاره به اینکه «انتظارمحوری» مولفه مهم دیگر در تربیت قرآنی محسوب می شود، اظهارکرد: درسند تحول بنیادین به دنبال این هستیم تا دانش آموزان رابه مراتبی از حیات طیبه برسانیم که حکومت را به حکومت عدل جهانی پیونده زده و به صاحب اصلی تحویل دهند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان درادامه بابیان اینکه در سند برنامه‌ریزی درسی ملی 11حوزه یادگیری وتربیت ذکرشده است، گفت: حوزه تربیت و یادگیری حکمت و معارف اسلامی، حوزه تربیت و یادگیری قرآن و عربی،حوزه تربیت و یادگیری آداب و مهارتهای زندگی و بنیان خانواده جزو حوزه های اصلی سرگروه های درس قران ومعارف اسلامی است.

دستورانی خاطرنشان کرد: تعقل، ایمان، علم، عمل و اخلاق عرصه های برنامه درسی هستندکه جزء اضلاع تربیت قرآنی محسوب می شوند و چهار عرصه‌ ارتباط متربی با خود، خدا، خلق و خلقت است که با محوریت ارتباط با خدا تعریف، تبیین و تدوین می‌شوند.

وی با تاکید بررسیدن به شناخت و معرفت در تربیت قرآنی براساس دانش و بینش عنوان نمود: اگر بخواهیم به الزامات تربیت قرآنی بپردازیم باید باور ما همراه باعقلانیت باشد و شناخت و معرفت خود را در این زمینه بالا ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار