سخنگوی وزارت امور خارجه: وزیران امورخارجه هلند و اسپانیا امشب به تهران می آیند

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: وزرای امور خارجه کشورهای اسپانیا و هلند، امشب برای پاره ای گفت وگوها به تهران سفر خواهند کرد.

کد مطلب: ۸۰۰۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی وزارت امور خارجه: وزیران امورخارجه هلند و اسپانیا امشب به تهران می آیند

بهرام قاسمی در کانال خبری خود در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت: دیدار و گفت و گو با وزیر امور خارجه و دیگر مقامات کشورمان و رایزنی و تبادل نظر در خصوص راه های تقویت و توسعه روابط دو جانبه از جمله اهداف سفر این مقامات اروپایی به تهران است.

مطابق اعلامات رسمی، وزیر امور خارجه اسپانیا در سفر 2 روزه خود به تهران فردا (چهارشنبه) با ظری دیدار خواهد کرد.

گفتنی است، پیش از این محمد حسن فدایی فرد سفیر کشورمان در اسپانیا هدف از سفر وزیر خارجه اسپانیا به ایران را افزایش ارتباطات میان دو کشور دانست و گفت که این سفر در تداوم دیدارهای قبلی وزیران خارجه دو کشور صورت می گیرد.

وی این سفر را از ابعاد دو جانبه، منطقه ای و بین المللی حائز اهمیت فراوان دانست و افزود این سفر طلیعه تحولات مهمی در روابط دو کشور خواهد بود.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه اسپانیا قرار بود در اکتبر 2017 به ایران سفر کند، اما به دلیل تحولات در منطقه خودمختار کاتالونیا این سفر به تعویق افتاد.

وزیر امور خارجه اسپانیا سال گذشته، در حاشیه پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ با محمدجواد ظریف دیدار و گفت ‌و گو کرده بود، وزیر امورخارجه دولت های یازدهم و دوازدهم نیز در این دیدار از همتای خود رسما برای سفر به تهران دعوت کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار