مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت :

واکسیناسیون 944 هزار رأس دام علیه تب برفکی

بیرجند (پانا) ـ مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت :944 هزار و 100 رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

کد مطلب: ۸۰۰۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
واکسیناسیون 944 هزار رأس دام علیه تب برفکی

محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: از آغاز امسال تاکنون 46 هزار و 100 رأسگاو و 898 رأس گوسفند علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.


اصغر زاده با بیان اینکه واکسیناسیون دام ها رایگان از سوی دامپزشکی انجام می شود، افزود: واکسیناسیون دام ها در واحدهای صنعتی، سنتی، مناطق پرخطر مرزی با استانهای دیگر و دام های عشایر انجام شد.
وی با توجه به شیوع بیماری تب برفکی در برخی از استان های کشور بویژه استان های همجوار، بر رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای تاکید کرد.


مدیرکل دامپزشکی استان از مردم خواست: با رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ‌ای و فعال کردن حوضچه‌های ضدعفونی در ورودی واحد دامداری خود، خودروهایی که در دامداری در حال تردد هستند کاملا ضدعفونی و از ورود افراد، وسایل نقلیه و تجهیزات متفرقه به داخل واحد دامداری جلوگیری کنند.

اصغرزاده گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در سال جاری و سال های گذشته از جمله کنترل دقیق تردد محموله های دامی و واکسیناسیون حداکثری دام ها تا کنون کانونی از این بیماری در جمعیت دام سبک و سنگین گزارش نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار