تلاش جدید غرب برای تحریم ایران در شورای امنیت

تهران (پانا) - رویترز مدعی شده است که قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل متحد رویت کرده که بر اساس آن بریتانیا، آمریکا و فرانسه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته‌اند که ایران را به دلیل متوقف نکردن ارسال موشک‌های بالستیک برای گروه حوثی‌های (یمن) محکوم کند و متعهد شوند که نسبت به نقض این تحریم‌ها اقداماتی انجام دهند.

کد مطلب: ۸۰۰۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تلاش جدید غرب برای تحریم ایران در شورای امنیت

بر اساس این گزارش، این قطعنامه ضمن تمدید تحریم‌های شورای امنیت در مورد یمن برای یک سال دیگر به 15 عضو شورای امنیت امکان اعمال تحریم‌های هدفمند برای «هر اقدام مرتبط با استفاده از موشک‌های بالستیک در یمن» را می‌دهد.

دیپلمات‌ها گفته‌اند که بریتانیا پیش از آنکه این قطعنامه را روز جمعه به همه اعضای شورای امنیت واگذار کند با مشورت آمریکا و فرانسه آن را طراحی کرده است.

دولت دونالد ترامپ در ماه‌های گذشته در حال لابی برای پاسخگو کردن ایران در قبال سازمان ملل متحد است. دولت آمریکا در عین حال تهدید کرده است که اگر قدرت‌های جهانی «نواقص برجام» را رفع نکنند از توافقنامه هسته‌ای خارج خواهد شد.

به گزارش پانا، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که در مونیخ به سر می‌برد در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ با برخی از معاونان وزیران امور خارجه اروپایی دیدار کرده است.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه کشورمان، در پی شدت گرفتن ابعاد فاجعه انسانی در یمن، در اثر حملات بی‌وقفه نیروهای رژیم سعودی و امارات، روز گذشته (29 بهمن ماه) معاونان وزرای امور خارجه ایران و تعدادی از کشورهای اروپایی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص آخرین تحولات این بحران و راههای مقابله با محاصره بیرحمانه مردم یمن و ارسال کمک های انسانی به آن کشور دیدار و گفتوگو کردند .

معاونان وزرای امور خارجه ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آلمان و معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار یک و نیم ساعته حضور داشتند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار