به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی؛

کارگاه تخصصی «قصه درمانی» ویژه روانشناسان برگزار می شود

خبرگزاری پانا: کارگاه تخصصی «قصه درمانی» ویژه گروه مشاوران و روانشناسان توسط موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی با هدف آموزش و بررسی راهکارهای «قصه درمانی» برگزار می شود.

کد مطلب: ۷۶۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، قصه درمانی به عنوان یکی از بهترین شیوه ها در مشاوره با کودکان است به طوری که آنان می توانند با احساسات و افکار و رفتارهایی مقابله کنند که هنوز نمی توانند با مشاور به طور مستقیم درباره آنها صحبت کنند.

با توجه به تأثیرات قصه درمانی در روند کاهش افسردگی ها در کودکان و همچنین درمان بخشی از اختلالات اضطرابی، لجبازی و نافرمانی در کودکان، آموزش صحیح مربیان و مشاوران حوزه کودک و خانواده از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در همین راستا موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی کارگاه قصه درمانی را با رویکرد شناختی رفتاری ویژه مشاوران و روانشناسان برگزار می کند.

در این کارگاه تخصصی که از تاریخ 12 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود و حاوی 20 ساعت آموزشی در پنج جلسه متوالی است دکتر حمید اصغری نکاح ، استادیار دانشگاه فردوسی مشهد مباحث تخصصی و کاربردی را شامل ریز موضوعاتی همچون اصول و راهبردهای قصه درمانی، مهارت های اجرایی قصه درمانی و همچنین کاربردهای قصه در کار با کودک را برای مخاطبان تبیین می کند.

در قصه درمانی یک روان درمانگر آگاه، هوشمند و خلاق به دلیل آشنایی با ساختار قصه با دقت علمی بیشتری موضوع را پیگیری می‌کند و قصه‌ای مناسب برای نقل بر می‌گزیند و بیماران نیازمند به آرامش را مداوا می کنند.

در روند قصه درمانی درمانجو، از طریق قصه‌های مناسب با مشکلات و مسایل زندگی آشنا می‌شود و مهارت اجتماعی بیشتری به دست می‌آورد.

قصه درمانی در کنار ارزش‌های روانی تربیتی که دارد، می تواند به عاملی برای سرگرمی، افزایش تجارب، افزایش معلومات و توسعه اطلاعات عمومی، پرورش عزت نفس شهامت، قدرت بیان و تکلم و همچنین توسعه تفکر و تخیل و تمرکز درمانجو را نیز به همراه داشته باشد.

مخاطبان و علاقه مندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر، ثبت نام و حضور در کارگاه تخصصی قصه درمانی به مرکز آستان مهر به نشانی میدان فلسطین، بین سه راه بعثت و میدان تلویزیون، بعد از شهید منتظری 9 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 8427090 تماس برقرار کنند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار