در ابتدای جلسه علنی

نمایندگان خوزستان برای افزایش بودجه مقابله با ریزگردها در مجلس فریاد زدند

تهران (پانا) - نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با فریادهای خود خواستار افزایش بودجه مقابله با ریزگردها در کشور شدند.

کد مطلب: ۷۱۲۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد

صبح امروز، هفتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه 97 در حالی آغاز شد که نمایندگان استان خوزستان با اعتراضات خود به علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت، موجبات تاخیر در روند بررسی دخل و خرج دولت در سال آینده را فراهم آوردند.

نمایندگان معترض این استان با اشاره به وضعیت نامساعد جوی مناطق و حوزه‌های انتخابیه خود، خواستار افزایش بودجه مقابله با ریزگردها در کشورمان شدند.

نمایندگان معترض به جایگاه هیات رئیسه مجلس رفتند و با تجمع در اطراف رئیس قوه مقننه به بیان مشکلات خود پرداختند.

لاریجانی نیز در پاسخ به اعتراضات نمایندگان استان خوزستان و با تاکید بر لزوم حل مشکلات مردم این مناطق، خاطرنشان کرد: «مشکلات خوزستان و مسائل مربوط به آن بسیار جدی است، همه باید کمک کنیم .«

وی ادامه داد: «هم باید در بودجه به این موضوع توجه شود ‌و هم این که به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنیم .«

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به تلاش‌های قوای مققنه و مجریه برای حل مشکلات خوزستان اشاره کرد و یادآور شد: «بر همین اساس در لایحه بودجه سال آینده برداشت 150 میلیون دلار از صندوق توسعه برای حل مشکل ریزگردها را در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند کمکی به حل این مشکل باشد .«

بر اساس این گزارش، کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اندکی بعد از اظهارات لاریجانی، به همراه جمعی از اعضای هیات رئیسه خانه ملت و نمایندگان استان خوزستان در پشت جایگاه هیات رییسه نشستند و جلسه ای اضطراری را برگزار کردند.

هنوز جزئیاتی از تصمیمات احتمالی اخذ شده در این جلسه اعلام نشده است.

پیش از این نیز، عبدالله سامری، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرد و غبار وحشتناک این مناطق، در گفت‌وگو با پانا از آغاز مهاجرت خوزستانی ها به دلیل وضع نامساعد جوی و محیطی خبرداده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار