در گفت‌وگو با پانا

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان زنجان: روش توضیحی شیوه درستی برای تدریس نیست

زنجان (پانا) - رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان زنجان از فراموش شدن بازنشستگان آموزش‌وپرورش از سوی شاغلان اظهار شکایت کرد.

کد مطلب: ۷۱۲۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد

بهروز دویران در گفت‌وگو با خبرنگار پانا از ارائه خدمات مسافرتی برای اعضای عضو کانون بازنشستگان خبر داد و گفت: سالانه کانون با هزینه خود همکاران و به پیشنهاد خودشان سفرهایی را تدارک می بیند.

وی ادامه داد: این مسافرت‌ها با مشارکت شرکت پرشین گلف صورت می گیرد و چند سالی است که این شرکت متعهد به ارائه خدمات مسافرتی برای بازنشستگان کل کشور است.

رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان از استفاده نکردن و به کارنگرفتن نیروی باتجربه بازنشسته در آموزش و پرورش گفت و ادامه داد: چند سال قبل اقداماتی در قالب طرح آفرینش تعدادی از بازنشستگان که علاقه به تربیت معلم داشتند، فعالیت می‌کردند ولی امروزه همکاران شاغل، ما را به ورطه فراموشی سپرده‌اند.

دویران ادامه داد: معلمان باید با مسائل روانشناختی از قبیل رشد، ارزیابی دانش آموز و مهارت تسلط به کلاس درس را آشنا باشند ،زیرا این مسائل جزء ابزار کار معلم است.

رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان با اشاره به جمله «معلمی هنر انبیاست»، گفت: وقتی اسم هنر می آید بایستی ابزار داشته باشی فلذا ابزار معلمی داشتن سواد کافی، بیان شیوا و آشنایی به روش های تدریس است.

دویران با اشاره به روش های تدریس امروزه معلمان گفت: این روزها معلمان از روش توضیحی بیشتر استفاده می کنند و به همین روش بسنده می شود در حالی که شیوه درستی برای تدریس نیست و باید کاری بکنند که خود دانش‌آموز برای حل مسائل به صورت اکتشافی عمل کند.

وی از عضویت 4 هزار و 500 نفر در کانون بازنشستگان استان خبر داد و گفت: ما با ایجاد صندوقی به نام صندوق امداد و رفاه به همکاران عضو در کانون وام با سود یک درصد پرداخت می کنیم.

رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان از ایجاد کتابخانه در کانون گفت،اظهار داشت: آمار کتابهای موجود در کتابخانه کانون 5 هزار و 792 عنوان و بیش از 5 هزار نسخه است و استفاده از این کتابها برای عموم رایگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار