رئیس اداره راهداری اسلامشهر:

امکانات راهداری با حوزه راه‌های شهرستان اسلامشهر تناسبی ندارد

اسلامشهر (پانا)-رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اسلامشهر گفت: امکانات حوزه راهداری به‌هیچ‌عنوان با حوزه راه‌های شهرستان اسلامشهر تناسبی ندارد.

کد مطلب: ۷۱۲۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستان های تهران ، کیوان محمدی در این رابطه اظهار داشت:بابت مشکلات به وجود آمده در سطح شهرستان اسلامشهر در بارندگی اخیر از همه شهروندان عذرخواهی می‌کنم و علی‌رغم فعالیت شبانه‌روزی عوامل راهداری متأسفانه کمبود امکانات و تجهیزات باعث به وجود آمدن مشکلات برای مردم شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اسلامشهر بیان کرد: پیشامد ناشی از مسائل به وجود آمده در اتوبان‌های تهران، قم و تهران، ساوه بود که، مسدودشدن این محورها باعث به وجود آمدن ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی شهرستان اسلامشهر شد ولی با اقدامات انجام‌شده، هیچ محوری مسدود نبود .

محمدی تأکید کرد: در حوزه راهداری به‌شدت با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات روبه‌رو هستیم، یکی از مهم‌ترین مشکلات به وجود آمده، ناشی از کمبود تجهیزات و امکانات بود که، مسدودشدن بزرگ‌راه‌های هم‌جوار هم باعث افزایش مشکلات شد .

وی تصریح کرد: تأمین امکانات و تجهیزات راهداری یک توان مضاعف و خارج از محدوده وزارت راه و شهرسازی را می‌طلبد که در این زمینه دستگاه‌های مختلف به یاری راهداری بشتابند تا، بتوان در آینده نزدیک تجهیزاتی از قبیل خودروهای برف‌روب و نمک‌پاش و ... تهیه کرد .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اسلامشهر افزود: متأسفانه با توجه به انتزاع و تفکیک به وجود آمده در حوزه وزارت راه و شهرسازی، برای راه‌های روستای هیچ برنامه‌ریزی صورت‌نگرفته و در مواقع بحرانی این راه‌ها بلاتکلیف رها شده‌اند .

محمدی بیان کرد: برای نگهداری راه‌های روستایی و مواجه در مواقع بحران، این راه‌ها رهاشده و هیچ متولی مشخصی برای رسیدگی به امور، نگهداری، برف‌روبی و ... راه‌های روستایی وجود ندارد .

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در بحران اخیر در سطح شهرستان اسلامشهر، گفت: با تجهیزات که در اختیار داریم و با بهره‌گیری از توان تمامی دستگاه‌ها و بخش خصوصی، علاوه بر برف‌روبی در بزرگ‌راه‌ها و اتوبان‌های هم‌جوار و در محدوده شهرستان، دو محور شورآباد و احمدآباد مستوفی با تلاش شبانه‌روزی راهداران برف‌روبی شد .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اسلامشهر، خاطرنشان کرد: عدم رعایت نکات ایمنی در زمستان و عدم استفاده از زنجیر چرخ توسط رانندگان خودروها، مانع از خدمات‌رسانی بیشتر به شهروندان شده بود که، از همشهریان عزیز درخواست داریم در مواقع بارندگی و برفی بیش از گذشته نکات ایمنی را رعایت و در صورت لزوم ضمن استفاده از زنجیر چرخ، در حد امکان از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

/خبرنگار:صبا شفیعی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار