معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: مدارس معدن تمام امورات و عوامل توسعه هستند

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: مدارس معدن تمام امورات و عوامل توسعه هستند و لذا سند تحول بنیادین تمام اهداف و برنامه اش تربیت است.

کد مطلب: ۷۱۲۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد

طاهر علمی پیش از ظهر امروز در جلسه مرکز نیکوکاری تربیت در سالن جلسه سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی، گفت: با حضور مردم و مسئولین در صحنه و برنامه های مختلف در دهه فجر و اجرای برنامه های متفاوت و خوب دانش آموز محوری و مدرسه محوری توسط مدارس و هم حضور در راهپیمایی 22 بهمن، دشمن مایوس و دوست شاد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش، تربیت است، ادامه داد: تربیت یعنی ایجاد رفتارنسبتا پایدار در متربی و اگر در آموزش و پرورش، تربیت، شکل یافته و عملیاتی شود قطعا همه چیز حل است.

علمی با بیان این که همه توسعه ها ، تحول ها، تغییر رفتارها و نگرش ها و نو آوری ها در تربیت اتفاق می افتد، افزود: سرمایه اصلی ما نفت و گاز ومعادن نیستند، بلکه سرمایه اصلی آن نیروهایی هستند که در مدارس مشغول تحصیل و تحت تربیت هستند.

وی اضافه کرد: مدارس معدن تمام امورات و عوامل توسعه هستند و لذا سند تحول بنیادین تمام اهداف و برنامه اش تربیت است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که مسئولیت اصلی در آموزش و پرورش برعهده مدیر مدرسه است، افزود: برای دقت در زمینه های تربیت باید به مدیران مدارس که عامل اصلاح خیلی از برنامه ها و عامل حرکت هستند، توجه شود.

علمی ادامه داد: ما دو رسالت داریم اول، زدودن انحرافات دینی و تربیتی از آموزش و پرورش و دوم تقویت احساس مسئولیت و هر مدیر ی که این دو رسالت را آگاهانه عهده دار شده است، می تواند آموزش و پرورش موفق بوجود آورد یعنی اول باید تقویت احساس مسئولیت در خود مدیر باشد بعد در متربی ایجاد شود.

وی با بیان این که برنامه ریزی شالوده مدیریت است، گفت:فرآیند برنامه ریزی یعنی تلاش ذهنی قبل از تلاش جسمی باید باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که تولید اندیشه از فکر است و اندیشه نو در آموزش و پرورش خیلی مهم است، گفت: نسل کنونی از روش و برنامه سنتی زیاد استقبال نمی کند برای همین مدیر باید با اصطلاحات جدید مانوس باشد تا مقبول واقع شود.

علمی ادامه داد: روی این اصل ما عامل تربیت هستیم و اگر امروز بخواهیم برنامه یا کاری انجام شود باید علامت سوالهایی برای خود داشته باشیم تا خیلی از بحث ها پاسخ داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مرکز نیکوکاری تربیت به پیشنهاد کمیته امداد تشکیل شده است و یک وظیفه سنگینی است که برعهده آموزش و پرورش گذاشته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: در سطح کشور فقط یک استان مرکز نیکوکاری را تشکیل داده است و باید الگوی استانهای دیگر باشیم.

علمی تصریح کرد: مهمترین عدالت آموزشی تحت پوشش قرار دادن تمامی دانش آموزان است پس باید با تقویت این مرکز، هیچ دانش آموز بی بضاعتی دور از تحصیل قرار نگیرد.

وی تاکید کرد: جمع آوری کمک ها در طول سال باید استمرار داشته باشد تاکمک به دانش آموزان به طور منظم انجام شود.

وجدان پرست مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: رقابت سالم بین مدارس دولتی و غیر دولتی باید ایجاد شود زیرا که هدف کمک به دانش آموزان بی بضاعت است.

وی گفت: ما امیدواریم با تلاش و کوشش بیشتر شاهدرشد فزاینده در زمینه کمک به این دانش آموزان انجام شود.

شایان ذکر است جشن نیکوکاری ۱۶ اسفند ماه همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار