حذف آزمون های ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان و آینده تحصیلی دانش آموزان

حذف آزمون های نمونه دولتی و تیز هوشان به عدالت آموزشی و توزیع مناسب بودجه آموزشی در مدارس کشور خاصه در مناطق محروم کمک می کند.

کد مطلب: ۷۱۲۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، داریوش پایسته، مدیر آموزش و پرورش کلات درباره حذف آزمون های ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان گفت: حذف آزمون های نمونه دولتی و تیز هوشان به عدالت آموزشی و توزیع مناسب بودجه آموزشی در مدارس کشور خاصه در مناطق محروم کمک می کند.
وی افزود: همه ساله شاهدیم رقابت کاذبی بین دانش اموزان و متاسفانه اولیاء واقع شده است که سمت و سوی عدالت آموزشی و توزیع مناسب اعتبارات را جهت دار نموده است. .
پایسته افزود: این موضوع تا آنجا پیش رفته که مأموریت اصلی نهاد تعلیم و تربیت را نیز تحت تأثیر خود قرارداده است. مأموریتی که آموزش رایگان و مناسب را در دوره لازم التعلیمی جزو وظایف اصلی وزارت آموزش و پرورش قرار داده است.

وی گفت: چندین سال است با تفسیر های متفاوت از قانون، مدارس نمونه دولتی و سمپاد ایجاد شده است و این مدارس نوعی کهتر و مهتر را بین دانش آموزان ایجاد کرده اند. این اولین چالش برای تبعیض به واسطه انواع اقسام روش‌ها و راهکار های قبولی در این مؤسسات است کما اینکه خود این مدل قبولی مورد انتقاد کارشناسان می باشد حتی مأموریت اصلی که تعلیم و تربیت تمام ساحتی است را در بطن جامعه تحت تاثیر قرار داده است .
وی ادامه داد: روند قبولی با کلاسای فوق برنامه خارج از کلاس درس در مناطق برخوردار است این مهم تا آنجا پیش رفته بود که خانواده برای قبولی فرزندشان به سمت کلان شهر ها مهاجرت می کردند
مدیر آموزش و پرورش کلات خاطر نشان کرد: حال که اقدام شجاعانه و کارشناسانه وزارت خانه مبنی بر حذف این آزمون ها مورد تصویب قرار گرفته به نظر می رسد با تقویت طرح شهاب می توان خلاء این مؤسسات را جبران کرد و همه دانش اموزان مستعد را در جای جای کشور عزیز از این طرح مورد حمایت قرار داد بنابراین جز برای کسانی که کاسبی می کنند نه تنها بد نشده بلکه عادلانه نیز می باشد از این روی باید به تصمیم گیری درست و صحیح کارشناسان دست مریزاد گفت.

لازم به ذکر است بر اساس تصمیم شورای عالی آموزش وپرورش، برگزاری آزمون‌های چهار گزینه‌ای در دوره ابتدایی و استفاده از کتب کمک آموزشی ممنوع شد و آزمون‌های ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان برای پایه هفتم برگزار نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار