نجار: در ۴۵ روز تعداد ۱۵ هزار کانکس در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نصب شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: در مدت ۴۵ روز با تلاش‌های صورت گرفته تعداد ۱۵ هزار کانکس در مناطق زلزله زده کرمانشاه نصب شد.

کد مطلب: ۷۱۱۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیل نجار عصر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی در خصوص فعالیت های انجام شده در خدمت به آسیب دیدگان زلزله اخیر عنوان کرد: خدمات امداد و نجات از همان ساعات اولیه با سرعت آغاز شد.
معاون وزیر کشور افزود: این زلزله در ساعت ۱۰ شب اتفاق افتاد و خسارات مالی و جانی زیادی را در پی داشت تا جایی که ۶۲۱ نفر در زلزله کرمانشاه جان سپردند.
وی تصریح کرد: پس از وقوع زلزله با سرعت شورای عالی مدیریت بحران در جهت ساماندهی امور با حضور مسئولان و مدیران دستگاههای اجرایی تشکیل شد.
رئیس سازمان مدیریت بحران خاطرنشان کرد: در بررسی های میدانی در منطقه زلزله زده از ۱۲۰ هزار واحد مسکونی تعداد ۱۹ هزار واحد سالم بود.
وی بیان کرد: در این زلزله در حدود ۹۵ هزار چادر بین آسیب دیدگان توزیع شد و با کمک های مردمی بخش زیادی از نیازهای اولیه مرتفع گردید.
نجار عنوان کرد: توجه به استاندارد و رعایت ضوابط در ساخت و ساز نقش مهمی در کاهش تلفات و خسارات در زلزله دارد.
وی ادامه داد: از حوادث مهم در ایران زلزله و سیل می باشد و مدیریت بحران و سرعت عمل در این حوادث اهمیت زیادی دارد.
رئیس سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: ایران در حدود ۳۵ حادثه مختلف را تجربه می کند و رتبه دهم را در حوادث در سطح جهان داریم که این مساله ضرورت توجه به مدیریت بحران را نشان می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار