توانمندسازی زنان می‌تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی ایفا کند

معاون استانداری سمنان با اشاره به اینکه ظرفیت زنان از لحاظ کارآفرینی بسیار مطلوب است، گفت: توانمندسازی زنان می‌تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی ایفا کند.

کد مطلب: ۷۱۰۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، محمود قنبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در چهارمین نشست بانوان، خانواده و صیانت از حقوق شهروندی، اظهارکرد: کارآفرین کردن بانوان روستایی می‌تواند علاوه بر رونق اقتصادی از مهاجرت بی‌رویه آن‌ها به شهرها نیز جلوگیری کند لذا توزیع عادلانه امکانات در مناطق کمتر توسعه‌یافته مصداق حقوق شهروندی است که رعایت آن بر همه دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

وی افزود: ظرفیت زنان از لحاظ شایستگی و کارآفرینی بسیار مطلوب است اما این فرصت ارزشمند به نحو شایسته برای افزایش نشاط اجتماعی در این دیار نهادینه نشده است.

معاون استانداری سمنان تصریح کرد: هر چه مشارکت زنان در عرصه‌های اجتماعی بیشتر شود به مراتب آن جامعه سلامت تر خواهد بود و بی تردید تداوم آن به تحکیم بنیان خانواده کمک می‌کند.

قنبری تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های متعدد دستاوردهای زنان استان و آموزش‌های مناسب و اقدامات در مشاغل خانگی فعالیت‌های مهمی به شمار می‌رود که در دفتر امور زنان و خانواده استانداری صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار