نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در استانبول برگزار می‌شود

تهران (پانا)- روسای جمهوری ترکیه و روسیه درباره برگزاری نشست سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در استانبول توافق کردند.

کد مطلب: ۷۱۰۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان٬ رئیس‌جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین٬ رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگوی تلفنی تحولات اخیر در سوریه به ویژه شهرستان عفرین و استان ادلب را مورد بررسی قرار دادند.

اردوغان و پوتین در گفت‌وگوى تلفنى خود تصمیم گرفتند نشست آتى روساى جمهوری ترکیه، روسیه و ایران که نخستین بار در سوچی روسیه برگزار شد، در استانبول انجام شود.

به گزارش پانا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز سه‌شنبه در تماس تلفنی با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان نیز نسبت به برگزاری نشست سران سه کشور ابراز تمایل کرد.

رئیس‌جمهوری کشورمان در نشست خبری روز سه شنبه خود از برگزاری این نشست خبر داد و البته مخالفت صریح ایران را با حضور نیروهای ترکیه در عفرین سوریه نیز اعلام کرد.

مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز گذشته به تهران سفر کرد. او بعد از ظهر روز چهارشنبه (18 بهمن) با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد. دو طرف در این دیدار در خصوص وضعیت منطقه از جمله پیگیری نتایج حاصل از نشست اخیر در سوچی درباره سوریه گفت‌و‌گو کردند.

چاووش اوغلو در تهران با رئیس‌جمهوری کشورمان نیز دیدار کرد. روحانی در این دیدار اجلاس سه جانبه سوچی را گامی مهم برای حل‌و‌فصل مشکلات منطقه‌ای عنوان کرد و گفت: خوشبختانه امروز روابط سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه در مناسبات منطقه‌ای بسیار مهم و تأثیرگذار بوده و این در حالی است که در شرایط کنونی برای حل و فصل بحران سوریه نیاز به ادامه رایزنی و همکاری‌های بیشتر است.

رئیس جمهوری با تأکید بر ضرورت ادامه مبارزه با تروریسم و جلوگیری از اقدامات تجزیه‌طلبانه در منطقه، خاطر نشان کرد: متأسفانه امروز برخی به دنبال برهم زدن مرزهای جغرافیایی در منطقه هستند و پس از ناکامی در شمال عراق به توطئه‌ در شمال سوریه پرداخته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار