مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان

آزمون‌ها باعث می‌شود شادابي، نشاط و انگیزه دانش‌آموزان به دست فراموشی سپرده شود

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به مصوبه اخير شوراي عالي آموزش وپرورش، برگزاري هر نوع آزمون در دوره ابتدايي را ممنوع اعلام کرد.

کد مطلب: ۷۱۰۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، محمد محسن بیگی با بیان اینکه برگزاری آزمون ورودی مدارس خاص باعث می شودمهارت آموزی، شاداب بودن و نشاط و انگیزه دانش آموزان به دست فراموشی سپرده شود خاطر نشان کرد:برگزاری این آزمون ها زمینه ساز سود جویی برای افراد فرصت طلب بدون در نظر گرفتن استعداد و انگیزه تحصیلی دانش آموزان متمکن بود.

وی افزود: حذف این آزمون ها زمینه ساز تحقق عدالت آموزشی در مناطق مختلف کشور است ،زیرا اکثر خانواده های متمکن از کلاس دوم ابتدایی با هزینه های بالا برای ورود فرزندانشان در این مدارس برنامه ریزی می کردند و دانش اموزان بی بضاعت با هوش که نمی توانستند در این کلاس ها شرکت کنند فرصت حضور در مدارس خاص را از دست می دادند.

محسن بیگی با اشاره به استرس زا بودن این آزمون ها برای اولیا و دانش آموزان دوره ابتدایی گفت :حذف آزمون در دوره ابتدایی نقش موثری در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارد.

وی اظهار کرد :برا اساس تعریف جهانی ،سواد دیگر تنها خواندن و نوشتن نیست ،بلکه آموختن برای به کاربستن وبه کار بستن برای بهتر زیستن و بهتر با هم زیستن است ،پس باید برای تحقق این مهم مهارت آموزی و آموزش مهارت های زندگی در مدارس مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود :بر اساس نظر کارشناسان تعلیم و تربیت دنیا و کشوربرگزاری ازمون در دوره ابتدایی ،امور تربیتی ،مهارت اموزی و اموزش مهارت های زندگی را تحت الشعاع قرار می دهدواسترس زیادی را به خانواده ها و دانش آموزان وارد می کند،بنابر این حذف آزمون های خاص در دوره ابتدایی موجب آرامش خاطر خانواده ها و آینده سازان ایران اسلامی خواهد شد،هر چند ممکن است این طرح علمی و کارشناسی مورد پسند برخی از افراد سود جو و موسسات آموزشی نباشد و تلاش هایی را برای عدم اجرا و موفقیت این طرح شاهد باشیم،اما همه مدیران،مربیان ،معلمان و دلسوزان نظام تعلیم و تربیت باید با همکاری و همفکری خود زمینه انجام این مهم را فراهم و به رسالت تاریخی خود عمل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار