نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: ریزگردهای خوزستان باعث کم‌توجهی به احیای دریاچه ارومیه شده است

تبریز (پانا)- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مشکل ریزگردهای خوزستان باعث کم توجهی دولت به احیای دریاچه ارومیه شده است.

کد مطلب: ۷۰۸۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم صبح امروز در دیدار با رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور اظهار کرد: در گذشته ها به برخی مسایل از جمله محیط زیست و استاندار توجهی نمی شد ولی در حاضر همه مسئولین به مسایل محیط زیست و استاندارد توجه خاصی دارند و در طراحی کارخانجات و صنایع مسایل زیست محیطی مد نظر قرار می گیرد.

وی با اشاره به بازدید اخیر از نیروگاه برق تبریز گفت: نیروگاه برق تبریز باید توسعه یابد و گرنه در آینده برای تولید برق شهر تبریز با مشکل مواجه خواهیم شد.

امام جمعه تبریز بیان کرد: توجه به مسایل زیست محیطی در حال حاضر همه گیر شده است و از مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست استان خواسته ام تا از فکر، نظر و ایده های سازمان های مردم نهاد در این رابطه استفاده کند.

آل هاشم خشک شدن دریاچه ارومیه را مهم ترین مشکل زیست محیطی منطقه عنوان کرد و گفت: به نظر می رسد مشکل حاد ریزگردهای خوزستان باعث کم توجهی به احیای دریاچه ارومیه شده است البته مشکل خوزستان هم در اولویت است ولی از دولت می خواهم تا عنایت ویژه ای به این موضوع داشته باشند و منابع مالی لازم برای طرح احیای دریاچه ارومیه را هرچه زودتر فراهم کنند و گرنه زندگی مردم آذربایجان شرقی وغربی و زنجان با مشکل مواجه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار