شهرام مکری:‌ پروانه‌های نمایش محدود باید اصلاح شود

تهران (پانا) - کارگردان فیلم «هجوم» معتقد است مقررات مربوط به پروانه نمایش باید اصلاح شده تا اجازه اکران گسترده‌تر به فیلم‌ها داده شود.

کد مطلب: ۷۰۸۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد

شهرام مکری درگفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره تفاوت نسخه فعلی فیلم سینمایی هجوم با نسخه اصلی‌اش گفت: به نسخه‌ای که مورد تأیید خودمان بود پروانه نمایش داده شد البته تغییراتی اعمال شده است اما کلیت فیلم همان است .

مکری درباره مشمول ممیزی شدن فیلم سینمایی «هجوم» اظهار کرد: ما امیدوار بودیم بتوانیم پروانه نمایش برای اکران گسترده‌تر را بگیریم ولی نمایش فعلاً محدود به هنرو تجربه است و همین درجه‌بندی سنی و محدودیت نمایش برای هنر و تجربه شامل ممیزی شدن می‌شود .

وی افزود: اکران فیلم محدود است اگر فیلم مورد استقبال مردم واقع شد امیدوارم بتوانیم رایزنی و نمایش را گسترده‌تر کنیم .

کارگردان فیلم«هجوم»در مورد اینکه قوانین اجازه گسترده کردن نمایش فیلم را می‌دهند، افزود: واقعیت آن است که مقررات نمی‌توانند پروانه نمایش را محدود کنند، وقتی شما پروانه نمایش دارید یعنی می‌توانید فیلمتان را در هرجایی که دوست دارید و با آن قرارداد بسته‌اید به نمایش بگذارید، اما این محدودیت‌هایی که ما اکنون با آن مواجه هستیم نشان دهنده چیز دیگری است، اینکه بگویند پروانه نمایش می‌دهیم تنها برای نمایش در چهار سینما این پروانه نمایش، پروانه نمایش «یک بام و دو هوا» است و این باید اصلاح شود .

وی ادامه داد: به جز ایران در تمام دنیا برای اکران فیلم از الگوی شناور استفاده می‌شود و پخش فیلم‌ها از تعداد سالن‌های محدود به سمت گسترده پیش می‌رود ولی در ایران برعکس این الگو دنبال می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار