رو نمایی از تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره) در میدان آزادی

با حضور جمعی از مسئولین، دانش آموزان و سایر اقشار مردم مراسم سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان درگز با رونمایی از تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد.

کد مطلب: ۷۰۸۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا خراسان رضوی، دهه فجر که نویدبخش طلوع فجر آزادی است یادآور روزهایی است که ملت تا پای جان از راه و رهبر خود دفاع و حمایت کردند و شهیدان بر سر میثاق جان استوار ماندند و جشن‌های امروز انقلاب اسلامی در واقع برای حفظ و نگهداری از این انقلاب و تحول جهانی است.

مردم شهرستان مرزی و کمتر توسعه یافته درگز نیز همچون سایر غیور مردان و شیر زنان ایرانی در دوران ظلم و استبداد پهلوی شبانه‌روز از روی شیفتگی و شیدایی به راه خود به مبارزه، شعار و تظاهرات پرداختند و لحظه‌ای در برابر طاغوت سر خم نکردند و آری نگفتند تا اینکه بالاخره زنجیرها گسسته شد و وعده الهی به وقوع پیوست.

12 بهمن 1357 با بازگشت امام‌ خمینی‌(ره) بعد از 15 سال تبعید به میهن اسلامی مبارزات ملت ایران رنگ و بویی دیگر یافت و در نهایت در روز 22 بهمن 1357، تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به نقطه عطف خود رسید و سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهی 2500 ساله و ظلم و استبداد بیش از 50 ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه‌کن شد و به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد و این روزها جشن‌هایی برای یادآوری آن روزهای به یادماندنی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مراسم گرامیداشت آغاز دهه مبارک فجر ساعت 9 و 30 دقیقه صبح در میدان آزادی با سخنرانی امام جمعه ی محترم، رو نمایی از تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره) و ادای احترام مسئولین و مردم به تمثال حضرت امام با اهداء شاخه گل آغاز شد.

حبیب قنبری مدیر آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم با تاکید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه در مراسمات دهه ی فجر در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با دعوت از آحاد مردم برای حضور در این مراسم، افزود: مردم صاحبان واقعی و اصلی انقلاب هستند و اگر نظام اسلامی در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی خود قرار گرفته است بیش از هر چیز به پشتوانه حضور مردم در عرصه‌های مختلف و رهبری داهیانه حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است و نقش مسئولان در تداوم حیات نظام، در قیاس با نقش مردم، ناچیز بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار