فرهنگ سازی تربیت بدنی و سلامت،باید از درون مدارس آغاز و در جامعه نهادسازی شود

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جمع کارکنان ستادی معاونت تربیت بدنی و سلامت گفت : فرهنگ سازی تربیت بدنی و سلامت ، رسالت خطیری است که باید از درون مدارس آغاز و در جامعه نهادسازی شود .

کد مطلب: ۷۰۷۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ؛ خدانظر دریکوند شاخص تربیت بدنی و سلامت را بسیارمهم تلقی کرد و افزود : کارهای بسیار خوبی در این حوزه ها صورت گرفته که نیاز است به اطلاع افکار عمومی رسانده شود . وی به کلامی از امام راحل (ره ) اشاره کردو گفت : فعالیت ها و عملکردها باید اطلاع رسانی شود تا مجموعه مظلوم واقع نشود .

دریکوند در ادامه سخنان خود به اجرای طرح اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان ،طرح وارنیش فلوراید ، غربالگری بهداشت دهان و دندان ، طرح تغذیه سالم ، حیاط پویا ،المپیاد ورزشی درون مدرسه ای و دهها طرح دیگر در حوزه تربیت بدنی و سلامت اشاره کرد و افزود : اجرای این طرح ها می تواند شاخص سلامت و امید به زندگی را در جامعه ارتقاء دهد .

وی به ضرورت آسیب شناسی زنگ ورزش یا تربیت بدنی اشاره کرد و گفت : به نظر می رسد زنگ تربیت بدنی باید هم دانش ورزشی دانش آموزان و هم مهارتهای ورزشی آنان را تقویت کند و باعث شکوفا شدن استعدادهای ورزشی در رشته های مختلف شود .

وی نگاه تک رشته ای را در زنگ تربیت بدنی آسیبی جدی برشمرد و ادامه داد : باید زیر ساخت های موجود را برای بهره مندی دانش آموزان از رشته های مختلف ورزشی متناسب با علاقه و استعداد فراهم کرد و دانش و صلاحیت حرفه ای آنان را هم در رشته های مختلف بالا برد .

دریکوند تصریح کرد : باید زنگ تربیت بدنی را برای دانش آموزان لذت بخش کرد و با تنوع رشته ها آنها را به استفاده مفید از این زنگ ترغیب کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به ارتباط اخلاق با ورزش هم اشاره کرد و گفت : اگر روحیه ورزش در جامعه ای نهادینه شود ،اخلاق و روحیه پهلوانی هم در آن جامعه گسترش می یابد .

دریکوند با اشاره به تخریب های صورت گرفته در فضاهای مجازی اضافه کرد : تهمت و تخریب های افراد مغرض نمی تواند تابلوی سفید دستگاه تعلیم و تربیت را لکه دار کند و افکار عمومی به بهترین صورت آموزش و پرورش را قضاوت خواهد کرد و اجازه نخواهد داد تا ذهنیت منفی خود را به مردم القاء کنند .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان هم به وجود 36شاخص در حوزه تربیت بدنی اشاره کرد و گفت : نگاه علمی و برنامه محور مهمترین راهبردی است که در حوزه تربیت بدنی و سلامت دنبال می شود .

فرید بهرامی افزود : المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای با شرکت بیش از 80هزار دانش آموز برگزار می شود .

وی به وجود 7مرکز حرکات اصلاحی در استان اشاره کرد و گفت : این طرح 20درصد دانش آموزان را تحت پوشش قرار داده وآنها را از نظر ساختار بدنی غربالگری می کند .

بهرامی تعداد سالن های ورزشی استان را 88سالن برشمرد و افزود : 5 استخر سرپوشیده هم به دانش آموزان و فرهنگیان خدمات ارائه می کند .

وی سرانه ورزشی را در استان 37صدم متر مربع عنوان کرد و گفت : تا رسیدن به میانگین کشوری یعنی یک متر مربع باید تلاش کرد .

بهرامی به انعقاد تفاهم نامه با مناطق و شهرستانها هم اشاره کرد و افزود : برای برنامه محور شدن مدارس انعقاد تفاهم نامه تا سطح مدارس هم عملیاتی شده است .

وی به همکاری و مشارکت سایر دستگاهها هم اشاره کرد و ادامه داد : در حوزه آسیب های اجتماعی هم کارهای بسیار خوبی انجام شده است .

در ادامه روسای ادارات داخلی این معاونت به ارائه گزارش کاری حوزه خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار