مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی:

استان مرکزی به مرز بحران آب نزدیک می شود

اراک(پانا)-مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: استان مرکزی به مرز بحران آب نزدیک میشود.

کد مطلب: ۷۰۷۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد

عزت الله آمره در همایش تجلیل از مدیران مجری برنامه تعالی مدیریت مدارس افزود: شاخص سرانه آب به ازای هر نفر 1700 متر مکعب است که این شاخص اگر بین 1000 تا 1700 باشد با کم آبی و اگر کمتر از 1000 باشد با بحران آب مواجه ایم به طوری که استان مرکزی با شاخص 1300 اکنون در مرز بحران آب قرار دارد.

وی بیان کرد: عوامل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی-امنیتی و زیست محیطی از جمله چالش های پیش روی بحران آب است که باید برای عبور از این بحران تدابیر لازم اتخاذ شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی اظهار کرد: میانگین بارش در سال 260 میلی لیتر است که در سال جاری ما با کاهش 80 درصدی بارندگی ها رو به رو بودیم که این کاهش بارندگی در 50 سال گذشته بی سابقه بوده است.

آمره ابراز کرد: در استان مرکزی با عملیاتی کردن طرح ها و احداث سدها مشکل تامین آب شرب حل شده و استان در سال جاری با مشکل کمبود آب مواجه نمی شود اما این به معنی استفاده بی رویه از آب نیست.

وی گفت: بحران پیشامدی ناگهانی و فزاینده است که وضعیتی خطرناک برای افراد، گروه ها و جامعه ایجاد می کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی افزود: احداث سد کمال صالح از جمله طرح های آبرسانی در استان است که حدود 80 کیلومتر از اراک فاصله گرفته و آب را برای ساکنین شهر اراک پمپاژ می کنیم.

آمره بیان کرد: باید فرهنگ سازی استفاده درست از آب را از مدارس آغاز کنیم و به آنها بیاموزیم چگونه از منابع آبی استفاده کنند و باید این مهم را در نظر داشته باشم که آب جایگزین ندارد و باید بحران آب را جدی بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار